بومی سازی بازی‌های رایانه‌ای اتفاق قابل توجهی است

قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع رسانی گفت: صنعت گیم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سالهای اخیر در جایگاه بسیار ویژه و استراتژیک قرار گرفته است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، «سعید سالاریان» با یادآوری اینکه بازیهای رایانه ای مختص گروه سنی خاصی نیست افزود: مخاطبان این صنعت صرفا کودک و نوجوان نیست و گیم نباید تنها تحت عنوان یک سرگرمی تلقی شود.
وی ادامه داد: بازیهای رایانه ای اکنون از حالت سرگرم کننده صرف خارج شده و به یکی از ابزارهای آموزشی تبدیل شده است.
سالاریان ،است که بازیهای رایانه ای جدید استراتژیک، کاملا هوشمندانه فرد را به سمت و سویی هدفمند می برند تا شخص در عرصه های مختلف توان فکری خود را آماده سازد.
این مقام مسوول با یادآوری در شورای عالی اطلاع رسانی با اشاره به اینکه گیم امروزه به عنوان یک ابزار شناخته شده است توضیح داد: موضوع تعیین سطح جایگاه فعلی صنعت گیم باید مورد بررسی قرار گیرد و سطح کیفیتی اعم از سناریو، طراحی کاراکتر و سایر اجزاء ارتقا یابد. 
قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاعرسانی با قدردانی از تلاشهای بنیاد بازیهای رایانه ای یادآور شد: بازیهای رایانه ای در درجه ای از اهمیت قرار گرفته که مسوولین به این باور رسیدند تا برای آن بنیادی در نظر بگیرند و تمام اهداف این صنعت در مجموعه ای مشخص محقق شود.
سالاریان تاکید کرد:‌برای دستیابی به پله نخست موفقیت و چشم انداز در صنعت پرطرفدار گیم راه زیادی باید طی شود که این مساله تنها با حمایت مالی از  این بخش صورت خواهد گرفت.
وی با یادآوری به اینکه عملکرد جشنواره و نمایشگاه بازیهای رایانه ای در دو دوره گذشته مناسب بوده است گفت: در  دوره های یاد شده نمایشگاه بازیهای رایانه ای میزان پیشرفت این صنعت قابل لمس بود و با شرکت در این رویداد فرهنگی می توان با دستاوردهای فعالان عرصه گیم آشنا شد. 
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، 22 تا 26 مرداد ماه  سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.