عنصر هیجان لازمه تولید گیم ایرانی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کودکان به برخی از عناصر ذهنی احتیاج دارند که انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای داخلی پاسخگوی آنها نیست.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «مهدی حجت» با یادآوری به اینکه بازیهای ایرانی باید هیجان را چاشنی خود کنند افزود: فضایی که بازیسازان در آن حرکت می کنند باید ناشناخته و شگفت انگیز باشد تا بتواند در کوتاهترین زمان با مخاطب ارتباط برقرار کند.
وی ادامه داد: بازیسازان داخلی باید در ساخت بازیهای رایانه ای به خصوص برای سنین 5 تا 10 سال از ظرافت زیادی استفاده کنند.
حجت با یادآوری اینکه خوردن پفک تنها برای اینکه برخی از ذائقه های کودک را تامین می کند خوشایند است توضیح داد: بازیهای غربی همانند پفک برای تامین نیاز  به هیجان مخاطبان از این رکن مهم استفاده می کند که نباید از مضرات آن غافل شد .
عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: بازی های اکشن فضایی را ایجاد می کند که با دنیای کودکان ایرانی مانوس نیست اما حس کنجکاوی آنها را همانند نوشابه که فرد را به خوردن غذا ترغیب می کند، تحریک می سازد.
وی با بیان اینکه فرزندانم در کودکی از بازیهای رایانه ای استفاده می کردند افزود: در دو دهه گذشته بازیهای  ایرانی وجود نداشت و فرزندانم تنها از بازیهای ورزشی به خصوص فوتبال استفاده می کردند.
به عقیده حجت، نمایشگاه بازیهای رایانه ای علاوه بر عرضه و معرفی بازیها می بایست در جهت، به آموزش مخاطبان برنامه ارایه دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران به رویکرد نمایشگاه فرهنگی بازیهای رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: بازیسازان، طراحان، صاحب نظران و نخبگان در کنار یکدیگر می توانند ایده های را ارائه کنند که به بهبود این صنعت کمک کند.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران از، 22 تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.