صنعت سرگرمی کشور با تعامل عرصه گیم و سینما متحول می‌شود

تهیه کننده فیلم طلا و مس گفت که بازیهای رایانه ای باید متناسب با گروه های سنی ساخته شود تا اثرات مخربی که تاکنون بر روی اذهان جامعه داشته، خنثی شود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، منوچهر محمدی با اشاره به اینکه در سینمای ایران آثار مطلوبی ساخته شده است افزود: بازیسازان می توانند با بررسی سوژه و داستانهای فیلم های سینمایی آنها را به یک بازی رایانه ای تبدیل کنند.

وی ادامه داد: تلفیق سینما و گیم بدون شک به این صنعت کمک بسزایی خواهد کرد و با خلق داستانهای معمایی بازیهایی ساخته شود که مخاطبان به سمت بازیهای غربی نروند.

تهیه کننده فیلم «زیر نور ماه»یکی از دلایل گرایش نوجوانان به بازیهای غربی را جذابیت بیش از حد آنها دانست و تاکید کرد: جنس قصه، نوع ساخت، تکنولوژی به کار رفته، میزان هیجان در بازی و تبلیغات در کنار یکدیگر می تواند به یک بازی جایگاه رقابت دهد.

به عقیده محمدی، برای ایجاد موج تبلیغ و  "مد شدن" یک بازی در میان مخاطبان باید فاکتورهای زیادی در کنار یک دیگر قرار گیرد تا محصولی شایسته روانه بازار شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «حوض نقاشی»با یادآوری اینکه تبلیغات در رونق صنعت گیم بسیار با اهمیت است توضیح داد: تولیدکنندگان داخلی زمانی که ساخت بازی به انتها میرسد به دلیل کمبود بودجه از  مساله مهم تبلیغی صرف نظر میکنند و این عامل خود سبب کاهش اقبال عمومی میشود.

محمدی تاکید کرد: زمانیکه ضعف در تبلیغات بازیهای ایرانی برطرف شود می توان آثاری مناسب با رویکردهایی متفاوت روانه بازار کرد و به دنبال آن از یک سوددهی بیسابقه بهره مند شد.

وی افزود: یکی از بخش های جدی اقتصاد در حوزه سرگرمی، بازیهای رایانه ای است و این صنعت در تمام دنیا به دلیل پولساز بودن، وضعیت اقتصادی خوبی دارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی طلا و مس به جشنواره و نمایشگاه بازیهای رایانه ایاشاره کرد و گفت: برپایی چنین رویدادهای فرهنگی به معرفی و آشنایی عموم مردم در هر گروه سنی تاثیر گذار است اما نباید داستان قوی برای ساخت یک بازی موفق را به فراموشی سپرد چرا که نمیتوان مخاطبان این صنعت را "فریب"  داد.

سومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای تهران، از 22 تا 26 مردادماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) برگزارمی شود.