سبک زندگی ایرانی اسلامی از طریق گیم ارائه شود

استاد ارتباطات دانشگاه با بیان اینکه مخاطب بازی های رایانه ای نیازمند الگوی مناسب در استفاده از گیم هستند گفت:سواد رسانه ای به مخاطب بازی های رایانه ای آموزش داده شود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «محمد احمدی»افزود: سواد رسانه ای در به کارگیری بازی های رایانه ای از مسایل مورد توجه در بازی های های رایانه ای برای والدین و بازی سازان است و این روند از طریق تبلیغات و ایجاد بینش اجتماعی فراهم می شود.

وی یادآور شد: بازی های رایانه ای و صنعت انیمیشن به دلیل تحرک و پویایی به شدت روی نسل جوان موثر است از اینرو می توان هنر صنعت گیم از جنبه های متفاوتی مانند فرهنگ از بعد اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی مورد بررسی و پژوهش قرار داد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در حوزه جامعه شناسی و ارتباطات صنعت گیم بیشتر روی قشر کودک و نوجوان اثر مستقیم می گذارد و نسل جوان با استفاده از گیم به دنبال برطرف کردن هیجانات و رفع حس کنجکاوی خود هستند.

احمدی با یادآوری اینکهبا فرصت سازی و قرار دادن مهره های دست نیافتنی و معمایی از سوی بازی سازان در صنعت گیم این عرصه را یکی از فعال ترین و تاثیر گذار ترین عرصه ها در شکل دهی فکر و عقیده نوجوانان عنوان کرد.

وی همچنین به لزوم استفاده از نشانه های ملی و مذهبی در گیم و فرهنگ ایرانی به جای نماد های خشن و غیر اخلاقی تاکید کرد.  

استاد ارتباطات دانشگاه آزاددرباره بخش سبک زندگی در نمایشگاه بازیهای رایانه ای تهران توضیح داد این بخش می تواند نمادی کامل برای نشان دادن خانواده های ایرانی و سبک زندگی آنان در قالب یک بازی نامه باشد و مخاطبان را به خود علاقه مند کند.

سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای از 22 تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.