بازی‌های رایانه‌ای در غنی سازی اوقات فراغت مفید است

استاد روانشناس تربیتی در خصوص استفاده از بازی‌های رایانه‌ای گفت: با توجه به اینکه جامعه ما به  سمت صنعتی شدن پیش می رود و از سوی دیگر ایران یک کشور سنتی است با دور کردن جوانان و نوجوانان  از پیشرفت به این قشر صدمه وارد می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «عباس داورمنش» با یادآوری اینکه بازیهای رایانه ای در زندگی جوانان بسیار اثرگذار است افزود: این محصولات میتواند به شکل مثبت یا منفی اثر بگذارد، نوع استفاده و زمان بازی است که این تاثیرات را مشخص می کند.
وی ادامه داد: برای استفاده از گیم باید برنامه ای مشخص که خانواده برای فرزند در نظر می گیرد اجرایی شود و فرزندان در ساعت مشخصی از روز و حدود دو ساعت برای این سرگرمی خانگی وقت صرف کنند.
به عقیده داورمنش ،  در فصل تابستان که نوجوانان و جوانان  به علت گرما در خانه اوقات خود را سپری می کنند طبیعی است که به سمت بازی های رایانه ای کشیده شوند اما این در حالی است که تفریحات دیگر را از یاد نبرند و به همان میزان برای  طبیعت گردی و استفاده از مراکز فرهنگی و هنری وقت بگذارند و اوقات خود را محدود به گیم و دیگر وسایل ارتباطی نکنند.
روانشناس حوزه تربیتی در رابطه با منزوی شدن نوجوانان و جوانان توضیح داد: استفاده از این نوع بازی ها علت منزوی شدن جوانان نیست، این طبیعت انسان نسل امروز است که به سمت فرد گرایی پیش می رود و اغلب  زندگی به صورت تک واحدی را برمی گزیند.
وی به نیاز هیجان در زندگی جوانان اشاره کرد و ادامه داد: هیجان بخش بزرگی از رشد نوجوان و جوان که نباید نادیده گرفته شود و این قشر به صورت طبیعی  به سوی بازیهای با خشونت بالا کشیده می شوند.
داورمنش همچنین به برگزاری نمایشگاه های مختلف هنری نظیر بازیهای رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد:معرفی تولیدات مفید و سرگرم کننده و متناسب با سن مخاطب می تواند از مزایای این قبیل رویداد باشد.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از 22 تا26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.