بخش خصوصی باید از صنعت بازی‌سازی حمایت کند

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «برف روی کاج‌ها» گفت: بخش خصوصی باید در تولید بازی‌های رایانه‌ای فعال شود و از فعالان عرصه بازی‌سازی حمایت بیشتری شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «سید جمال ساداتیان» با تاکید بر اینکه کشورهای غربی مجهز به فناوری ساخت انیمیشن هستند افزود: آمریکا به عنوان مدعی اصلی صنعت گیم در جهان از تمام امکانات و تکنولوژی روز بهره‌مند و در این صنعت پیشتاز است.
وی به ظرفیت فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی برای تبدیل شدن به بازی رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد:  سریال خواب و بیدار به دلیل داشتن داستان اکشن و هیجانی می تواند به یک بازی رایانه ای تبدیل شود.
تهیه کننده فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» با بیان اینکه برای ساخت بازی های رایانه ای هزینه بالایی نیاز است توضیح داد: بخش خصوصی می بایست از این صنعت پرطرفدار حمایت کند و به عنوان حامی مالی تمام تجهیزات را برای رشد این هنر در اختیار فعالان آن قرار دهد.
ساداتیان به برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و یادآور شد: این رویداد باید به عرصه ای در جهت معرفی بازی های ایرانی به خانواده و جامعه تبدیل شود.
 تهیه کننده فیلم «انتهای خیابان هشتم» به کیفیت بازیهای غربی اشاره کرد و افزود:  وقتی تقلید و الگوبرداری از بازی های غربی کاملا از بین رود آنگاه تفاوت بازیهای خارجی و بومی برای مخاطب محسوس خواهد شد.
ساداتیان گفت: حضور خانواده ها در نمایشگاه بازی های رایانه ای حتی برای  بازدید می تواند به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
وی تاکید کرد: تمام بخشهای فرهنگی باید با یکدیگر همکاری کنند تا بتوان در آینده ای نزدیک بازی های بومی در سطح رقابت با بازیهای غربی قرار گیرد.
سومین جشنواره و نمایشگاه بازیهای رایانه ای تهران،از 22 تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.