اعمال رده‌‌بندی سنی در عرضه تولیدات گیم ضروری است

کارگردان فیلم سینمایی «صداها» گفت: بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در مقایسه با تولیدات غربی از آرامش بیشتری برخوردار بوده و در زمان کوتاهی توانست با جامعه هدف ارتباط برقرار کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «فرزاد موتمن» با تاکید بر اینکه تولیدات رایانه ای تنها برای قشر کودک و نوجوان نیست افزود: بازیهای رایانه ای بایدمناسب سنین مختلف تولید شود چرا که گاهی افراد میانسال هم از این بازیها استفاده می کنند.
وی ادامه داد: بازیهای ایرانی با تغییر در سوژه های خود گوی سبقت را در دست خواهد گرفت و به مرور زمان بازیهای غربی از سطح بازار جمع خواهد شد.
موتمن با بیان اینکه بازیهای غربی بسیار مهیج و با انرژی است توضیح داد: بازیهای خارجی به دلیل مهیج بودن قشر کودک را به خود جذب کرده و برای کم شدن این فاصله باید بازی های بومی و قابلیت های آنرا به درستی با حمایت رسانه ها به مخاطبان معرفی کرد.
وی یادآور شد: حضور هنرمندان در نمایشگاه بازیهای رایانه ایکه بازدیدکنندگانش کمتر از نمایشگاه کتاب نیست می تواند فضای این مکان فرهنگی را تغییر دهد.
وی به حضور صاحب نظران در نمایشگاه بازیهای رایانه ای اشاره کرد و گفت: حضور نخبگان و علاقمندان در این نمایشگاه می تواند به محفلی جهت تبادل تجربیات تبدیل شود همانطور که فیلمسازان با یک دیگر در تعامل بوده بازیسازان نیز  باید چنین فضایی را فراهم کنند.
سومین نمایشگاه وجشنواره بازی های رایانه ای تهران، مردادماه امسال برگزار می شود.