صنعت گیم نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور دارد

مدیر عامل شرکت توسعه گر شبیه ساز گفت: صنعت تهیه و ساخت بازی‌های رایانه‌ای نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال زایی دارد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «فرزام ملک آرا» افزود: پیشرفت در صنعت گیم و مطرح شدن بازی ها در بین مردم علاوه بر رشد اقتصاد از نظر فناوری نیز بسیار موثر است.
وی یادآور شد: امروز بازی های رایانه ای یکی از قطب های اقتصادی کشورهای دنیاست و ایران نیز در این زمینه می تواند پیشرفت های چشمگیری داشته باشد. 
مدیر عامل شرکت توسعه گر شبیه ساز به برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و توضیح داد: بازی های آنلاین همواره در این رویداد فرهنگی مخاطبان خاص خود را دارد و جوانان از این نوع تولیدات استقبال می کنند. 
ملک آرا به ارائه نسخه جدید بازی  «آسمان دژ» در نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: «آسمان دژ» نخستین بازی آنلاین ایرانی است که با تمام ابزار دیجیتالی ارتباطی از جمله رایانه، موبایل و تبلت می توان به سراغ این بازی رفت و این بازی به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس علاقه مندان در نمایشگاه قرار می گیرد.
به گفته وی، این بازی در در سال 88 به محیط مجازی ایران وارد شد و موفق به کسب مقام بهترین بازی آنلاین ایران در دوره ششم جشنواره رسانه های دیجیتال (1391) شد.
طراح بازی «آسمان دژ» در خصوص برگزاری نمایشگاه سوم گیم گفت: نمایشگاه در دوره های پیشین از نظر جذب مخاطب بسیار موفق بوده و این گونه جشنواره ها ظرفیت بسیار در جذب مخاطب دارد.
ملک آرا همچنین خواستار حضور تولید کنندگان خارجی در نمایشگاه بازی های رایانه ای شد و تاکید کرد که حضور تولیدکنندگان حقیقی گیم های خارجی در این رویداد به تعامل دو سویه بازیسازان داخلی و خارجی منجر می شود. 
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران از 22 تا 26، مرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.