ظرفیت عرصه گیم در نمایشگاه‌های فرهنگی به جامعه معرفی شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به برخی بازی‌های رایانه‌ای غربی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های گیم نظیر تهران می‌تواند در حمایت از بازی سازان داخلی موثر باشد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،« علیرضا سلیمی» نمایشگاه بازی های رایانه ای را فرصتی مناسب برای رفع خلاءهای موجود در تولید آثار بومی در این عرصه دانست.
 وی افزود: طراحان بازی های رایانه ای در غرب اهداف مشخص فرهنگی را در ساخت این بازی ها دنبال می کنند و در چنین شرایطی ما نباید از ظرفیت های فرهنگی حوزه گیم غافل باشیم. 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مجموعه «مختارنامه» و تولیدات مشابه موضوع های مناسبی برای ساخت بازی های رایانه ای در کشور بوده چرا که مضامین و درونمایه های انیمیشن و بازی های رایانه ای آثار وسیع تربیتی و فرهنگی فراوانی روی ذهن گروه سنی کودک و نوجوان بر جای می گذارد.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خلاء حضور موثر در عرصه بازیهای رایانه ای در سالهای پیشین سبب شد تا غرب از این فرصت برای بهره برداری های فرهنگی خود استفاده کند و برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای می تواند فرصتی برای پرکردن این خلاء باشد. 
سلیمی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت و رشد کشورهای غربی و شرقی در فناوری رایانه ای، نمایشگاه های فرهنگی در این زمینه می تواند بستری را برای متخصصان بومی فراهم‌کند تا خلاقیت‌‌ و استعدادهای خود را ارزیابی کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: دست اندرکاران بازی های رایانه ای با رشد و توسعه این صنعت می توانند ارزش های فرهنگی کشور را به دنیا عرضه کنند. 
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مرداد ماه امسال برگزار می شود.