100 موسسه بازی ساز در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای حضور می‌یابد

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: 100 موسسه بازی ساز در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران حضور یافته و آخرین دستاوردهای خود در این عرصه را ارائه می‌کنند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد بیطرف در نشست خبری سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای افزود: نمایشگاه دوم بازی های رایانه ای تهران با استقبال خوب علاقه مندان و بازی سازان و خانواده ها قرار گرفت و این حمایت انرژی ما را برای برپایی سومین دوره این رویداد مضاعف کرد. 
به گفته وی، هدف از برگزاری سومین دوره نمایشگاه بازی های رایانه ای را ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و نمایش توانمندنی های کشور در عرصه گیم است.  
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نظرسنجی صدا وسیما از دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس این نظرسنجی، بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان این رویداد، نفوذ پذیری به اهمیت نفوذپذیری بازی های رایانه ای در خانواده ها رای داده بودند، 85 درصد علاقه مندان بهترین زمان برگزاری این رویداد را فصل تابستان دانسته و 89 درصد فضای دسترسی راحت برای حضور در نمایشگاه را خواستار شده بودند. 
بیطرف ادامه داد: بیش از 50 درصد حاضران در نمایشگاه دوم بازی های رایانه ای با خانواده در این رویداد حاضر شدند و میانگین مدت زمان بازدید این افراد از نمایشگاه سه ساعت و نیم بوده است.
به گفته وی، 73 درصد گروه سنی جوانان حاضر در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در دوره دوم را افراد زیر 29 سال و 40 درصد از این تعداد را نیز افراد زیر 20 سال تشکیل دادند. 
به گفته وی، موفقیت بخش های نمایشگاه بازی های رایانه ای در دوره دوم بر اساس نظر سنجی صدا و سیما تشریح شده به نحوی که بر اساس این نظرسنجی بخش سرگرمی، 83 درصد، خانواده 76 درصد و تولیدات 74 درصد در جلب رضایت مخاطبان موفق بوده اند. 
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به برگزاری سومین نمایشگاه گیم تهران اشاره کرد و گفت: در این رویداد تولیدات بازی سازان رونمایی خواهد شد و پیش بینی ما بر این است که بیش از 100 موسسه بازی ساز در نمایشگاه سوم حضور می یابند. 
بیطرف گفت: برای اولین بار شاهد ساماندهی انجمن های صنفی بازی های رایانه ای در نمایشگاه سوم گیم تهران هستیم که این مهم با حمایت انجمن های فعال در عرصه تولید گیم محقق می شود. 
وی ادامه داد: بازی سازان مستقل جایگاه ویژه ای در نمایشگاه بازی های رایانه ای داشته و و جدیدترین محصولات خود را در این رویداد ارائه می کنند و در بخش جشنواره نیز نگاه ویژه به تولیدات بازی سازان مستقل خواهیم داشت. 
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به برپایی بخش خانواده در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد که  آموزش فرهنگ استفاده از بازی های رایانه ای از اهداف برپایی این بخش است؛ همچنین در نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای، شاهد حضور همیاران اسرا خواهیم بود و به عبارتی نوجوانان با خانواده ها در زمینه ترویج استفاده صحیح از بازی های رایانه ای به گفت وگو می نشینند. 
 بیطرف ادامه داد: در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران شاهد حضور 15 دانشگاه فعال خواهیم بود و این در حالی است که در دوره قبلی این رویداد، 8 دانشگاه در این رویداد حضور داشتند. 
وی همچنین از برگزاری مسابقات بازی سازی دانشجویی در چهار روز برگزاری این رویداد خبر داد و یادآور شد که برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه این رویداد معرفی می شوند. 
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای از برگزاری کارگاه های آموزشی در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای خبر داد و توضیح داد که در دوره قبلی این رویداد 30 کارگاه آموزشی برگزار شده است. 
بیطرف با یادآوری اینکه رویکرد نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای بر حضورتولیدات خارجی نیست گفت که از نمایندگان تجاری، موسسات توزیع کننده و جشنواره های مختلف خارجی برای حضور در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای دعوت می کنیم تا از این طریق زمینه حضور بیش از پیش بین المللی بازی های ایرانی را فراهم کنیم. 
وی درباره بخش سرگرمی سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای نیز گفت که این بخش نسبت به دوره قبلی، توسعه بیشتری یافته است؛ همچنین در این بخش برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای را در فضای مطلوب برای حاضران پیش بینی شده است. 
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به برگزاری بخش ویژه در نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش در قسمتی با عنوان «پنجره» روند بازی سازی دو دهه اخیر کشور در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد؛ در بخش بازی پنهان نیز اثرات مخرب بازی های رایانه ای و اهمیت فرهنگسازی در این زمینه و تشریح ابعاد جنگ نرم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
بیطرف در ادامه گفت: در سال گذشته بخش ایده های قرآنی را داشتیم و امسال این بخش در قالب هایی دیگر در نمایشگاه برپا خواهد بود. 
وی افزود: در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران 400 ایده ارائه شده به نمایش عمومی می رسد و از بازی سازان برای تولید این ایده ها دعوت خواهد شد.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین گفت که در بحث بازی های کنسولی، برخی بازی ها در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای در حوزه بازی های تبلتی ارائه می شود. 
بیطرف به مشکلات پیش رو در توزیع محصولات فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد: این معضل در همه عرصه ها از جمله بازی های رایانه ای دیده می شود و همه باید برای بهبود این بخش تلاش کنند. 
وی درباره حضور بازی های رایانه ای دفاع مقدسی در نمایشگاه گیم تهران افزود: جایگاه ویژه ای را برای بازیهای دفاع مقدس درنظر گرفتیم و برخی بازی ها همچون «چریک» در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای عرضه می شود.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: همچنین در بخش تولید بازی نامه «گُردان» را با موضوع آزادسازی خرمشهر به پایان رساندیم و بازی مقاومت خرمشهر را که سال گذشته تولید شده در نمایشگاه امسال عرضه می کنیم. 
بیطرف با یادآوری اینکه بیش از 30 بازی رایانه ای در نمایشگاه گیم تهران رونمایی شد اظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه امسال بیش از 50 بازی رونمایی و عرضه شود. 
وی گفت: بخش آفرینش های دانش آموزی از نمایشگاه بازی های رایانه ای حذف نشده و با همکاری آموزش و پرورش، آفرینش های دانش آموزی در سطحی متفاوت از دیگر بخش ها برگزار می شود. 
بیطرف در ادامه از اصحاب رسانه، خانواده ها و گروه های فرهنگی و هنری دعوت کرد که از 22 تا 26 مردادماه هر روز از 10 صبح تا 20 به مصلای امام خمینی (ره) آمده و با آخرین دستاوردهای عرصه گیم کشور آشنا شوند. 

برای مشاهده گزارش تصویری روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.ircg.ir/sn/pictureReports/pt/full/lang/fa/id/255