بازی‌های ایرانی در گیم نت‌ها معرفی شود

بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون گفت: والدین باید از بازی‌های رایانه‌ای مناسب برای فرزندانشان استفاده کرده و تولیدات ایرانی وارد گیم نت‌ها شود. 
 به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای،«مریم سعادت» به استقبال نوجوانان و جوانان از  گیم نت ها اشاره کرد و افزود: گیم نت به محلی برای تجمع این گروه های سنی تبدیل شده و همین مکان فضای مناسبی برای معرفی بازی های رایانه ای ایرانی است.
بازیگر مجموعه زی زی گولو ادامه داد: بازی های رایانه ای خشن و هیجانی روی روان کودکان و نوجوانان اثرات نامطلوبی می گذارد در حالیکه بازیهای داخلی که از آرامش بیشتری برخوردارند و باید با فرهنگسازی و تبلیغ جایگزین بازی های غیراستاندارد غربی شود.
بازیگر مجموعه تلویزیونی تهران پلاک 11 در رابطه با نظارت فروش بازی و فیلم متناسب سن مخاطبان گفت: یک فروشنده فقط به فکر منافع شخصی بوده و توجهی به سن و سال فردی که از وی گیم یا فیلم  دریافت می کند ندارد از این رو باید برای معرفی بازی های ایرانی به نسل جوان تلاش شود. 
سعادت همچنین از مسوولان صدا و سیما و رسانه های گروهی خواست که به بازی های ایرانی اهمیت بیشتری بدهند. 
به گفته این بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون،‌ نمایشگاه بازی های رایانه ای در سومین دوره برگزاری خود باید اهداف و رویکردهایش را مشخص تا تنها به یک بازار تبدیل نشود.
بازیگر فیلم سینمایی «آقایوسف» یاد آور شد: بنیاد بازی های رایانه ای تاکنون توانسته از ظرفیت های موجود برای رشد هنر صنعت گیم به درستی استفاده کند و موفقیت های قابل توجهی دراین عرصه حاصل شده است. 
سعادت با یادآوری اینکه سینماگران می توانند کمک شایانی به عرصه بازی های رایانه ای داشته باشند گفت: در تولید بازی رایانه ای مهمترین اصل استانداردسازی است، تولید کنندگان با رعایت اصول و قواعد تولید گیم می توانند بازی رایانه ای مناسب را تولید و عرضه کنند.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.