نمایشگاه گیم به عرصه جذب سینماگران و هنرمندان تبدیل شود

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «دلنوازان» گفت: بازی‌های متنوع و جذاب خارجی توانسته بر قشر جوان و نوجوان تاثیر بگذارد بنابراین تولیدات داخلی باید در جهت سلیقه مخاطبان این بخش عرضه شود.
به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ایرج محمدی با بیان اینکه تا کنون از بازی های رایانه ای استفاده نکرده است افزود: برخی از افراد ساعت ها در گیم نت ها مشغول بازی های خشونت آمیز غربی هستند که بدون کنترل والدین در اختیار آنها قرار  می گیرد، این بازی ها مخرب  هستند تولیدات متنوع و جذاب ایرانی می تواند جایگزین مناسب آثار خارجی باشد.
وی ادامه داد: تعامل کارگردانان و بازیسازان در نمایشگاه بازی های رایانه ای می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد چرا که این  هنرهای  پیچیده در کنار یکدیگر نیازمند طراحی و همفکری است.
محمدی با تاکید بر اینکه نمایشگاه گیم باید محلی برای عرضه و معرفی محصولات ایرانی باشد تاکید کرد: بازی های ایرانی ارائه شده در نمایشگاه باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی همخوانی داشته و به گونه ای عمل کنند که بازی های غربی از سبد کالای خانواده ها حذف شود.
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «خوش نشین ها» یادآور شد: نمایشگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی مهم همچون نمایشگاه کتاب بازتاب هایش به سراسر دنیا منعکس می شود به همین دلیل نباید تنها جنبه نمادین و محل فروش بازی باشد .
وی گفت: در فضای نمایشگاه طراحان و بازیسازان در کنار هنرمندان سینما و تلویزیون می توانند رویداد فرهنگی بی نظیری را خلق کنند و از این طریق با عملکرد یکدیگر آشنا و تجربیات را به یکدیگر منتقل کنند.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مرداد ماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.