بازی‌های رایانه‌ای به ابزار آموزشی دانش آموزان تبدیل شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان علاقه خاصی به بازی‌های رایانه‌ای دارند و حضور این قشر از جامعه در سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای به آشنایی آنان با تولیدات ایرانی کمک می‌کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای(قاسم احمدی) با بیان اینکه استفاده از بازی های رایانه ای آموزشی در مدارس بسیار کم فروغ است افزود: مدارس اندکی در سطح کشور  وجود دارد که دانش آموزان از بازی های رایانه ای آموزشی استفاده می کنند و این شیوه دانش آموزان زیادی را از اینگونه فضاهای شاد محروم ساخته است.
وی ادامه داد: تدریس درس های اجباری نباید در مدارس باشد بلکه باید برای دانش آموزان ساعاتی تنظیم شود تا بتوانند از بازی های رایانه ای آموزشی و گاهی سرگرم کننده استفاده کنند؛ بدون شک چنین روندی سطح یادگیری درسی آنها را افزایش خواهد داد.
نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از شاخص های هوشمندسازی مدارس، استفاده از بازی های رایانه ای در امور آموزشی و تفریحی دانش آموزان بوده که باید به تحقق این رویکرد در مدارس اهتمام داشت.
احمدی برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای را سبب آشنایی بیش از پیش اقشار مختلف با بازی های ایرانی عنوان کرد و گفت: برخی نخبگان با بازی های رایانه ای ایرانی آشنا نیستند و برگزاری سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای می تواند فرصتی برای آشنایی این قشر با  هنر گیم باشد.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مرداد ماه امسال برگزار می شود.