رشد ۱۹۰ درصدی تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای در چهار سال گذشته

تهران - تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یکی از دستاوردهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چهار سال گذشته، رشد ۱۹۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، براساس آمار و ارقام ارائه شده مکتوب و مستند، تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یکی از دستاوردهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چهار سال گذشته، رشد ۱۹۰ درصدی داشته است. 
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یکی از مراکز زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که گزارش آماری فعالیت‌ها و دستاوردهای فراوانی در حوزه تولید بازی ها رایانه های در طول دولت دهم و چهار ساله گذشته داشته است.
در این آمار به انتشار دو کتاب با موضوع کنترل خانواده و معرفی نظام ملی رده‌بندی سنی، تبیین،‌ تقویت و ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی- ایرانی با نگاه وی‍ژه به کودکان و نوجوانان، حمایت از تولید،‌ توزیع و عرضه ۷۸ بازی،‌ ترویج نظام ملی رده‌بندی سنی «اسرا»، نمایش توانمندی متخصصان و هنرمندان ایران، معرفی ایران به عنوان قلب بازی‌ سازی در منطقه اشاره شده است.
همچنین از دیگر دستاوردهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی چهار سال گذشته می‌توان به صدور بیش از چهار هزار مجوز نشر و توزیع بازی‌های رایانه‌ای، سه دوره نمایشگاه استانی، افزایش سه برابری تولید و توزیع و عرضه بازی،‌ حضور در ۱۴ نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی و ... اشاره کرد.
بنیاد ملی بازی های طی مدت زمان فعالیت چهار ساله خود مفتخر است که چندین بازی با عنوان مقاومت، دفاع مقدس، خلیج فارس را تولید و ارائه کرده است که مورد توجه و اقبال مخاطبان قرار گرفته است.
این بنیاد، تولید و توزیع چند بازی رایانه ای ارزشمند و فاخر با موضوعات مختلف و برپایی سومین جشنواره و نمایشگاه بازی رایانه ای را تا قبل از پایان دولت دهم در دستور کار خود دارد.

فراهنگ(۵) ** ۱۳۵۵ ** ۱۰۷۱

http://irna.ir/html/1392/13920328/80703566.htm