سینماگران در صورت ایجاد شبکه منظم توزیع گیم، جذب این عرصه می‌شوند

تهیه کننده فیلم سینمایی «خاطره» گفت:  عرصه بازی‌های رایانه‌ای برای سینماگران ناشناخته بوده و باید این حوزه  به فیلمسازان به درستی معرفی شود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «حبیب اسماعیلی» درباره استفاده از آثار سینمایی و تجربیات فعالان این عرصه  در تولید بازی های رایانه ای افزود: در گام نخست می بایست حوزه بازی های رایانه ای  بیش از پیش به اهالی سینما معرفی شود، معتقدم بسیاری از فیلمسازان برخلاف ارتباط مناسب و حرفه ای که در سینمای جهان با این عرصه  فراهم شده ، سینماگران ایرانی  از فضای گیم اطلاعی ندارند.  
وی یادآور شد: اکنون در سینمای ما شاهد اکران فیلم های سه بعدی هستیم که این آثار به دلیل شناخت اندک مخاطبان کمتر با استقبال روبه رو شده و این روند نیز درخصوص تولیدات داخلی  بازی های رایانه ای نیز تا حدودی صدق می کند. 
تهیه کننده فیلم سینمایی «خاطره» ادامه داد: تهیه کنندگان باید شناخت درستی درباره حوزه  بازی های رایانه ای داشته  تا بتوانند در تولید این نوع آثار مشارکت کنند. 
اسماعیلی همچنین  به لزوم ایجاد بستر مناسب برای ارتباط میان سینماگران و فعالان عرصه گیم  اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به پیشرفت  کشورهای غربی  درعرصه بازی های رایانه ای و توان رقابت با محصولات خارجی  اختصاص بودجه مناسب به این هنر- صنعت  ضروری و دارای اهمیت است. 
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای نیازمند توزیع مناسب بوده و این روند در گرایش تهیه کنندگان به تولید بازی های رایانه ای از آثار سینمایی اثرگذار خواهد بود. 
بازیگر باسابقه سینما تاکید کرد که برای تولید بازی های رایانه ای نیازمند استفاده از قصه های کاملا ایرانی هستیم و در این  زمینه فیلم های فاخر تولید شده که قابلیت تبدیل شدن به  گیم را دارد، می تواند به عرصه بازی های رایانه ای کمک کند. 
اسماعیلی گفت: بازی های ایرانی نباید رنگ و بوی فرنگی داشته باشد و توجه  به ارتقای تکنیک ، مضمون و جذابیت برای جذب مخاطب در این نوع آثار ضروری است.