ساماندهی "گیم نت‌ها" باید در حوزه اختیارات متولی این عرصه باشد

کارگردان هنری بازی‌های رایانه‌ای با یادآوری اینکه ساماندهی "گیم نت‌ها " باید در حوزه اختیارات متولی این عرصه قرار گیرد، گفت: گیم می‌تواند در عین حال فرهنگ ساز و مخرب درحوزه  فرهنگ باشد.
به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "سجاد قلی زاده"  افزود: مرکزی که به عنوان "گیم نت" مطرح می شود در واقع مکانی بوده برای تجمع جوانان و نوجوانان، این نکته یعنی ضرورت؛ بنابراین باید در مورد محیط گیم نت ها، حتی پوسترهای موجود در آنها دقت بیشتری صورت گیرد. 
وی توضیح داد: گروه های سنی مختلفی در گیم نت ها حضور می یابند  و به طور مستقیم از بازی های رایانه ای تأثیر گرفته و بر روی یکدیگر نیز تأثیر خواهند داشت.
کارگردان هنری بازی درحال ساخت "پروانه" ادامه داد: بازی هایی که در گیم نت ها عرضه می شود باید با  نظارت متولی این حوزه باشد. نظارت بر ارایه بازی دراین گونه مکان ها بر اساس رده بندی سنی بسیار ضروری است.
قلی زاده تاکید کرد: بسیاری از بازی های خارجی مملو از صحنه های خشن و مروج خشونت بوده که کودکان و نوجوانان در صورت دسترسی بی ضابطه با مشکلات رفتاری روبه رو می شوند، بنابراین نظارت بر کار گیم نت ها می بایست از طریق نهاد متولی حوزه گیم کشور صورت گیرد.
 کارگردان هنری بازی  رایانه ای "افسانه آبورا" یادآورشد که  بنیاد  ملی بازی های رایانه ای به عنوان مرجع و متولی حوزه گیم باید  همچون  وزارت ارشاد عمل کرده و در خصوص ساماندهی گیم نت ها  اقدام لازم را انجام دهد. موازی کاری و دخالت برخی مجموعه های غیر مرتبط با عرصه گیم نوعی بلاتکلیفی در ساماندهی گیم نت ها بوجود آورده است.  
قلی زاده تاکید کرد: فعالیت و ارایه مجوز به افرادی که متقاضی راه اندازی گیم نت هستند، می بایست از طریق نهاد متولی گیم صورت گیرد. در صورتی که مرجع صادر کننده مجوز مجموعه مشخصی باشد، طبیعتا بحث نظارت را نیز همان مجموعه می تواند با برنامه ریزی دقیق انجام دهد.