چهار بازی رایانه‌ای جدید در نیمه نخست امسال معرفی می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت که چهار بازی تا پایان نیمه نخست امسال معرفی می‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "بهروز مینایی"  در مراسم رونمایی از بازی رایانه ای "عملیات انهدام 2" در قم افزود: از 13 بازی در دست اقدام چهار بازی تا شهریورماه رونمایی و معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به کیفیت و سطح بالای بازی های تولیدی در کشور افزود: بازی های تولیدی در ایران در خارج از کشور نیز مخاطبان زیادی دارد.

مینایی یادآورشد :  اکنون در کشور دانشجویان و متخصصان زیادی هستند که در زمینه تولید بازی های رایانه ای فعالیت دارند و وجود این نیروهای انسانی متخصص به تقویت زیرساخت ها و بسترهای توسعه در این زمینه کمک می کند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به تقویت زیرساخت های تولید گیم در کشور اشاره کرد و افزود: اکنون 12 واحد در عرصه دانشگاهی برای رشته های مرتبط و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.

مینایی تاکید کرد که سازمان ها و نهادهایی که در این زمینه فعالیت دارند باید به این نکته توجه کنند که بازی های رایانه ای مناسبی تولید کرده و در اختیار کاربران و علاقه مندان قرار دهند.

وی توضیح داد: شورای عالی فضای مجازی کشور مطالعات سنگینی را در این زمینه آغاز کرده  تا برای آینده راهگشای فعالان در این عرصه باشد.

مینایی،  گیم  را رسانه ای بسیار تاثیرگذار و با اهمیت  دانست و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید بازی های رایانه ای در کشور باید بستر تولید و توسعه در این زمینه را در سطح گسترده فراهم کرد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای  تاکید کرد: می توان از این رسانه برای انتقال پیام ها و آموزه های دینی و اسلامی استفاده کرد و آن را به جهانیان انتقال داد.

وی  همچنین از برگزاری سومین جشنواره بازی های رایانه ای کشور در تهران خبر داد و افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای ارتقا سطح کیفی و کمی تولیدات در این عرصه است. 

برنامه رونمایی از بازی سه بعدی "انهدام 2" با موضوع دفاع مقدس که با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای تولید و قرار است در شبکه توزیع قرار گیرد، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل این بنیاد در قم برگزار شد.