بازی نامه "مقاومت  34 روزه خرمشهر" برای تولید آماده شد

بازی نامه "مقاومت 34 روزه خرمشهر" با محور مقاومت و مضمون دفاع مقدس و نشان دادن رشادت رزمندگان و مردم در دفاع از خرمشهر در معاونت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی نامه یادشده به مناسبت سالروز مقاومت خرمشهر و به تصویر کشیدن این رخداد با اهمیت و در جهت رویکرد این بنیاد به ارایه آثار محتوایی– ارزشی تولید شده است.
بازی نامه "مقاومت 34 روزه خرمشهر" را "محمد رضا عابدی"  نوشته و قرار است شرایط ساخت آن به عنوان یکی از مهمترین طرح های تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای امسال فراهم شود.
در  خلاصه بازی نامه مقاومت خرمشهر آمده است: در تاریخ 31 شهریور سال 1359، ارتش عراق به قصد تصرف خوزستان و همچنین پیشروی به سمت تهران، به مرزهای داخلی ایران حمله کرد. یک گردان از تکاوران نیروی دریایی که آموزش های لازم را برای نبردهای نامتقارن، دریایی، زمینی وهوایی دیده بودند، به مدت 34 روز ارتش بعث عراق را زمین گیر می کنند و اجازه سقوط خرمشهر را نمی دهند. اگر مقاومت این گردان (به همراهی نیرو های بومی) نبود، خوزستان در همان ساعات اولیه، سقوط می کرد. اما همین 34 روز کافی بود تا نیرو های ارتش و سپاه در داخل کشور به سازمان دهی اولیه دست پیدا کنند و برای دفاع از مرزهای کشور، به سمت خوزستان حرکت کنند. اگر رشادت های گردان تکاوران نیروی دریایی ارتش نبود به گفته کارشناسان و مورخان جنگ شاید عراق خوزستان را تصرف کرده بود و بازپس گیری آن بسیار سخت و غیر ممکن می شد.