برگزاری دومین دوره جشنواره بازی‌نامه‌نویسی در فرهنگ رضوی

گروه فضای مجازی: دومین دوره جشنواره سراسری بازی‌نامه‌نویسی در فرهنگ رضوی از مجموعه برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین دوره جشنواره سراسری بازی‌نامه‌نویسی در فرهنگ رضوی از مجموعه برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 14 شهریورماه همزمان با دهه کرامت و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

اهداف جشنواره شامل اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی - هنری - مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار است.

گسترش فرهنگ مقاومت و پایداری، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه تاریخی در زمان زندگی آن حضرت مانند امامت ایشان، سفر به ایران از دیگر اهداف جشنواره به شمار می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند از منابعی همچون امامان شیعه و جنبش‌های مکتبی نوشته محمدتقی مدرسی، جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا(ع) نوشته جلیل عرفان‌منش، امام رضا منادی توحید و امامت نوشته احمد ترابی و همکاران، ولایتعهدی امام رضا(ع) نوشته سیدمحمد مرتضوی، مدایح رضوی نوشته یوسف ازعدی، تجلیلی از زندگی امام رضا(ع) نوشته علامه محمدجواد فضل الله، مهدی منتظر از نگاه امام رضا(ع) نوشته محسن کتابچی در تهیه آثارشان بهره‌مند شوند.

همچنین اخلاق رضوی(نگاهی بر اخلاق فردی و اجتماعی امام رضا) نوشته محمدمهدی قائمی، غدیر از بیان علی بن موسی الرضا(ع) نوشته احمد آقایی، معیارهای اقتصاد اسلامی در تعالیم رضوی نوشته محمد حکیمی، مدایح رضوی در شعر فارسی نوشته احمد احمدی بیرجندی، عشق هشتم(برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی در حوزه ادبیات) نوشته کمال السید، واژه‌نامه زیارت و حرم مطهر امام رضا(ع) نوشته عظیم سرودلیر، مهارت‌های زندگی در سیره رضوی نوشته محمدرضا شرفی و به یادم باش(داستانک‌های سنت و سیره امام رضا(ع) نوشته محمدرضا میری از دیگر منابعی است که شرکت‌کنندگان برای تهیه آثار می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

معارف رضوی، آداب زیارت، مناظرات حضرت، توسل به حضرت، تولد، زندگی و شهادت، زائر و مجاور، ایرانیان و امام رضا(ع)، مشتاقان حضرت در آن سوی مرزها، شفایافتگان، نزدیکان و اصحاب حضرت، کرامات رضوی، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی حضرت از موضوعات این جشنواره به شمار می‌رود.

شرایط شرکت در بخش مسابقه بازی‌نامه‌نویسی به این صورت است که شرکت‌کنندگان درباره تعداد بازی‌نامه‌های ارسالی از سوی متقاضی در بخش مسابقه محدودیتی وجود ندارد و دبیرخانه در قبال خسارت یا مفقود شدن آثار ارسالی از طریق پست مسئولیتی ندارد. همچنین همه آثار باید در نرم‌افزار word2003 با فونت Yagut14 تایپ شده و به همراه یک حلقه لوح فشرده (سی دی) و سه نسخه پرینت به دبیرخانه ارسال شود.

به آثار برگزیده‌ای که بیش از یک نویسنده داشته باشد تنها یک جایزه اهداء خواهد شد و تکمیل فرم مشخصات نویسنده و ارسال آن به همراه یک قطعه عکس پرسنلی 4*3 پشت‌نویسی شده الزامی است. همچنین دبیرخانه می‌تواند از آثار راه‌یافته با ذکر نام نویسنده در انتشارات مربوط به خود استفاده کند.

مواردی که باید در یک بازی‌نامه لحاظ شود مواردی همچون خلاصه داستان یک صفحه، معرفی شخصیت‌های اصلی و فرعی، مثبت و منفی و شناسنامه کامل شخصیت‌ها، متن انیمیشن ابتدایی و دموهای بین مرحله‌ای بازی، تعداد و نام مراحل و لوکیشن هر مرحله از بازی، داستان کامل هر مرحله از بازی به همراه انیمیشن‌ها، کات‌سین‌ها، دیالوگ‌ها، گیم پلی‌های اصلی، گیم پلی‌های فرعی، مأموریت‌ها و معماها است.

جوایز بخش بازی‌نامه اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 12 میلیون ریال جایزه نقدی، بازی‌نامه دوم، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون یال جایزه نقدی و بازی‌نامه سوم، لوح تقدیر و مبلغ 8 میلیون ریال جایزه نقدی است. همچنین از بازی‌نامه برتر در صورت مهیا بودن شرایط فنی و مالی در راستای تولید، حمایت خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال آثار، 30 مردادماه اعلام شده است و این جشنواره در 14 شهریورماه برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی www.Qazvinershad.ir ارسال کنند.