توجه کمیسیون تلفیق مجلس به بودجه عرصه گیم ضروری است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فناوری نوین دارای جایگاه ویژه‌ای در بین اقشار مختلف جامعه است،گفت: حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیازمند حمایت و  توجه جدی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت الاسلام والمسلمین"مرتضی آقا تهرانی" در زمینه حذف بودجه بازی های رایانه ای در سال جاری افزود: امسال فشار بیشتری بر روی تمامی  بودجه فرهنگی بود  به طوری که کمیسیون فرهنگی نیز نسبت به سایر کمیسیون های مجلس از بودجه کمتری برخوردار بود.
وی ادامه داد: در زمینه بودجه  بازی های رایانه ای با همکاران کارهای را انجام داده ایم و در کمیسیون تلفیق مجلس که حساسیت زیادی به موضوع فرهنگی دارند نیز بحث های زیادی را داشته ایم  و نظرات مساعدی را در زمینه توجه بیشتر به بودجه بازی های رایانه ای داشته اند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ،یادآور شد: در زمینه بودجه فرهنگی کشور یک درصدی بالا پایین شده  ولی قرار است بودجه قابل توجهی را به بخش فرهنگی اختصاص دهند .
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی به اهمیت عرصه بازی های رایانه ای در جامعه اشاره کرد و گفت: همانطوری که مشخص است  فرهنگ زیر بنا ،مبنا و بنیان  همه  مسایل حتی مسایل اقتصادی است ، امیدوارم  نظرات مساعدی در زمینه بودجه فرهنگی و بازی های رایانه ای  جلب  شود .
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس  افزود: تنها عرصه بازی ها ی رایانه ای در حوزه  فرهنگی نبود که از بودجه حذف شده بودبلکه این حوزه در کنار بسیار ی از موارد فرهنگی که قرار بود از بودجه حذف شود قرار داشت .
وی ادامه داد:امیدوارم در زمینه اختصاص بودجه به بازی های رایانه ای که به کمیسیون تلفیق فرستاده شده  مشکلی مواجه نشویم.
 آقا تهرانی به مخاطبان بازی های رایانه ای در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اقبال جوانان به صنعت گیم می طلبد توجه بیشتری به این حوزه شود ، امیدواریم این هنر صنعت را هدفمند و جهت دارکنیم .
وی ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه بازی های رایانه ای عدم ظرفیت سازی قبل از ورود به  جامعه است البته این موضوع تنها در زمینه گیم نیست بلکه در زمینه تئاتر ،سینما ،فضای مجازی یا در کل فناوری نوین است که ابتدا در بین اقشار مختلف جامعه ورود پیدا می کند و بعد  فرهنگسازی در زمینه یادشده آغاز می شود این  مساله سبب تحمیل بار مالی برای تولید محصول بومی در کشور می شود .