تعیین ردیف بودجه مستقل برای صنعت گیم کشور ضروری است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت گیم کشور نیازمند پشتوانه و سرمایه گذاری مستمر است، افزود: پیشرفت در این حوزه به توجه جدی مسوولان بوِیژه نهادهای فرهنگی نیاز دارد. تعیین ردیف بودجه مستقل برای عرصه گیم ضروری است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،"مصطفی افضلی فرد" ادامه داد: برای حفظ ارزش های اسلامی و استفاده بهینه از فناوری نوین باید بتوانیم از صنعت گیم به درستی استفاده و زمینه تولید آثار کیفی را فراهم کرد.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس توضیح داد: شرط لازم و کافی برای بهره گیری از پیشرفت های نوین و فرهنگ سازی بخصوص در میان خانواده ها استاندارد سازی تولیدات از جمله در حوزه صنعت بازیهای رایانه ای است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازی های رایانه ای در میان قشرهای مختلف بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان دارای جایگاه ویژه ای بوده و اگر بخواهیم از این جذابیت ها به نحوه مطلوب استفاده کنیم می بایست از این فناوری مطابق با فرهنگ و الگوی اسلامی - ایرانی  بهره بگیریم. افضلی با یادآوری اینکه  یکی از ویژگی های جوانان الگوی طلبی و الگوبرداری است افزود: اگربه این نیاز در داخل کشور توجه نشود به طبع از سوی دیگر کشوها که هدفشان تغییرنگرش و سبک زندگی جوانان ایرانی است پاسخ داده می شود و این مساله عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی توجه به تولیدات داخلی و ارتقای استاندارد  بازی های رایانه ای را با اهمیت دانست و گفت: تولید گیم  برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایرانی می تواند در جهت دهی فرهنگی آثار داخلی موثر باشد . 
به عقیده وی، نیاز سنجی و توجه به سلیقه مخاطبان در تولید بازی ها رایانه ای  زمینه ساز جذب گروه هدف یعنی "نوجوانان و جوانان "به سمت بازی های بومی خواهد بود.
افضلی به نقش دولت و مجلس در ارتقای سطح صنعت بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: مجلس به عنوان قانونگذار و دولت به عنوان دستگاه اجرایی می تواند با حمایت و تصویب قوانین مناسب و سرمایه گذاری مستمر تکیه گاه مطمئن در حوزه گیم داخلی باشند. 
به عقیده عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، مجلس باید در ردیف های مشخص بودجه که مربوط به این بخش در حوزه  وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است، بودجه ای را تعیین  و پس از تصویب ، بعد نظارتی خود را تقویت کرده تا اعتبارات در جای خود سرمایه گذاری و صرف شود.