هدف ازمسابقات بازی سازی رایانه ای، استعدادیابی بومی درکشوراست



به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای و به نقل از ایرنا، ˈبهروز میناییˈ روز سه شنبه در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهار کرد: هدف گذاری بین المللی کردن مسابقات بازی سازی رایانه ای در سال آینده از جمله برنامه های بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور است.


وی تعمق بر روی جایگاه بین المللی این مسابقات را الزامی دانست و تاکید کرد: این مهم باید از کشورهای اسلامی آغاز شده و به تدریج در سطح فراتری تا آسیای شرقی، جنوب غربی و اروپا گسترده شود.


وی نتیجه برگزاری این مسابقات در ایران را ارائه محصولاتی همسنگ بازی های خارجی با ارمغان دنیای تفریح و سرگرمی بر اساس محورهای ایرانی، سنتی و مذهبی عنوان کرد و افزود: رویکرد بازی های این دوره از مسابقات بر روی بازی های تلفن همراه اپل و اندروید است.


مینایی به قابلیت ارائه 13 محصول از 14 تیم شرکت کننده در لیگ ˈخلیج فارسˈ اشاره کردوگفت: مجموعه کامل ˈپرشین گلف گیمˈ که دستاوردی ارزشمند از این مسابقات است به بازار عرضه خواهد شد.


وی افزود: همراهی هنرمندان با تیم های دانشجویی آشنا با برنامه نویسی، حمایت مسوولان و اهتمام سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند بازی ها را به برند تبلیغاتی برای معرفی و بازاریابی محصولات تجاری کلان تبدیل کند.


دومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای با عنوان ˈ2013 IRANGDCˈ که از روز سه شنبه با حضور30 تیم از سراسر کشور در دو لیگ دانشجویی و آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان آغاز شده به مدت دو روز ادامه دارد.