با بودجه مختصر نمی‌توان به تولید بازی‏های با تکنیک بالا پرداخت

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای، سرمایه گذاری و اختصاص بودجه  مناسب به صنعت گیم را  اساسی خواند و گفت که  با بودجه  بسیار کمی که به این عرصه  داده می شود، نمی توان به تولید بازی با تکنیک بالا پرداخت.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای، دکتر "بهروز مینایی"  افزود: اکنون سهم بازار بازی‏های داخلی تنها 10 درصد است و 90 درصد  متعلق به تولیدات خارجی است. دلیل روشن و قانع کننده آن گرافیک بالا و ارزانتر بودن این بازی‏ها نسبت به محصولات داخلی است.
وی به بودجه بسیار اندک حوزه بازی‏های رایانه‏ای اشاره کرد و ادامه داد: با این بودجه مختصر نمی‏شود به تولید بازی با گرافیک بالا که نیازمند وقت و هزینه بالاتری است، پرداخت.
مینایی همچنین از رعایت نکردن قانون "کپی رایت" در کشور به عنوان معضل اساسی در عرصه گیم یاد کرد و  توضیح داد: رعایت  نشدن قانون یادشده قیمت بازی‏های خارجی را در بازار به نصف کاهش داده است.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای تاکید کرد که  اگر برای بازی‏های خارجی تعرفه ای در نظر گرفته و از عرضه غیرقانونی این قبیل محصولات جلوگیری شود، گام موثری در پیشرفت و توسعه صنعت داخلی گیم برداشته می شود.
وی در عین حال یادآورشد که نباید پیشرفت و توسعه صنعت داخلی گیم را با توجه به جوان بودن آن در کشور نادیده گرفت چراکه بازی‏های ایرانی که از استاندارد معقول برخوردار بوده به بازارهای جهانی راه یافته و مخاطب خود را پیدا کرده است. 
مینایی، حمایت جدی از فعالان عرصه گیم را برای تداوم توفیق های بوجود آمده ضروری دانست و بر ارتقای سطح اعتبارات بودجه ای و سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد.