تامین بودجه برای اجرای برنامه‌ها در عرصه گیم حیاتی است

تولیدکننده بازی رایانه‌ای گفت: تامین بودجه مناسب جهت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جان تازه‌ای برای انجام  طرح‌های نیمه کاره به شمار می‌رود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مصطفی کیوانیان بر ضرورت استانداردسازی تولیدات ایرانی گیم برای حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: اکنون سرعت پیشرفت بازی های خارجی نسبت به بازی های داخلی بیشتر بوده و دیده شده که اکثر بازی های خارجی دارای یک استاندارد معین در تولید است در واقع آن ها از علم بازی سازی و روش های ساخت بازی به صورت بهینه استفاده می کنند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان ایرانی معمولا بازی سازی را به روش های سلیقه ای انجام می دهند به همین دلیل اگر بخواهیم در آینده در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم باید استاندارد بازی سازی را همانند دیگر کشورهای مطرح این عرصه رعایت کنیم.
به عقیده کیوانیان، تولید کنندگان داخلی باید  شیوه های صحیح بازی سازی را فرا گیرندتا روند تولید به صورت بهینه و با سرعت بیشتری صورت گیرد.
تولیدکننده بازی رایانه‌ای "قهرمان ما" به لزوم عرضه مناسب و گسترده بازهای رایانه ای در بازار داخلی و فرامنطقه ای اشاره کرد و توضیح داد: بازی های داخلی نباید صرفا ایرانی محض باشد، اگر می خواهیم داستان و فرهنگ ایرانی را در بازی داشته باشیم باید بگونه ای بازی بسازیم که برای افراد غیر ایرانی هم لذت بخش باشد. 
وی ادامه داد: برای مثال اگر در زمینه تاریخ ایران بازی می سازیم، بهتر است آن را به گونه ای پیاده سازی کنیم که مخاطب به طور کامل تمام مسایل را درک کند. همچنین باید بازی های ما حداقل استانداردهای جهانی را که در تمام بازی های خارجی رعایت می شود، داشته باشد.
به عقیده این تولید کننده گیم، برگزاری مسابقات بازی نامه نویسی می تواند برای کشف استعدادها و ظرفیت های جدید مفید واقع شود.
تولید کننده بازی رایانه ای قهرمان ما، حمایت عام و خاص از بازی های رایانه ای را با اهمیت خواند  و گفت: حمایت صرف سبب پیشرفت تولیدات داخلی نمی شود. زمانی که سرمایه خصوصی وارد این عرصه شود به دلیل اهمیت برگشت سرمایه به سرمایه گذار، تولید کننده خود را موظف می داند که محصول با کیفیتی ارایه کند و از طرفی منابع خود را بسیار بهتر و دقیق تر مدیریت می کند.
به گفته کیوانیان، صنعت بازی رایانه ای در ایران نیازمند حضور سرمایه گذاران خصوصی است. حمایت از یک بازی  باید به گونه ای باشد که بازی ساز همچنان احساس مسوولیت خود را نسبت به ساخت یک اثر با کیفیت حفظ کند.
این تولید کننده بازی رایانه ای ،برضرورت ارتقای بودجه بنیادملی بازی های رایانه ای  تاکید کرد و افرود:با توجه به این بنیاد اصلی ترین سازمان در حوزه بازی های رایانه ای شناخته می شود، وجود یک بودجه مناسب می تواند جان تازه ای به انجام طرح های نیمه کاره داده وسبب گسترش این صنعت در زمینه های مختلف شود.