20 بازی رایانه ای فاخر در دولت دهم تولید شد

تهران- بنیاد ملی بازی های رایانه ای در طول فعالیت خود در چهار سال دولت دهم، در کنار سایر دستاوردهای این عرصه، بالغ بر20 عنوان بازی فاخر و ارزشمند را که مورد استقبال چمشگیر مخاطبان قرار گرفت از تولید آن حمایت کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بنیاد ملی بازی های رایانه ای بر اساس آمار و ارقام ارایه شده در نمایشگاه ره توشه وزارت ارشاد فعالیت های چشمگیری را در طول مدت چهار ساله دولت دهم انجام داده که مورد استقبال مخاطبان به ویژه نسل جوان قرار گرفته است. 
براساس این گزارش، بازی های گرشاسب، میر مهنا، سیاره میترا از این تولیدات فاخر به شمار می رود.
همچنین بازی های شبان، گاندو ، شتاب در شهر، خارج از سرزمین، گربه قجری، شکست حصر آبادان، حماسه آلواتان و مبارزه در خلیج عدن از دیگر تولیدات قابل توجه در عرصه بازی های رایانه ای در کشور به شمار می رود.
برپایی دو دوره نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای از دیگر فعالیت ها و دستاورهای این بنیاد در حوزه صنعت گیم به شمار می رود.
این بنیاد همچنین با پیگیریهای لازم و با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین نمایشگاه بین المللی بازی ها ی رایانه ای را در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار کرد. بیش از یک میلیون نفر از این رویداد فرهنگی بازدید کردند.
همچنین درچهار سال و نیم اخیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای از ساخت 100 بازی رایانه ای حمایت کرده و در سال های اخیر نیز 200 بازی رایانه ای در کشور تولید شده است.
بر این اساس ،34 بازی رایانه ای نیز توزیع و یا در شبکه توزیع قرار دارد. اکنون 16 بازی رایانه ای آموزشی و استراتژیک در شش ماه تا یکسال اخیر تولید شده که به توزیع نرسیده و 30 بازی نیز در مرحله پیش تولید قرار دارد .
راه اندازی دانشکده گیم، انستیتو ملی بازی سازی و مرکز رشد به منظور جذب و آموزش نیروهای مستعد بازی ساز از دیگر اقدامات در عرصه گیم به شمار می رود.
همچنین راه اندازی نظام رده بندی سنی (اسرا) به منظور آشنایی والدین با بازی های رایانه ای و انتخاب گیم برای فرزندانشان بر اساس سن و شاخص های فرهنگی، از دیگر اقدامات بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.
فعالیت نمایشگاه ˈ ره توشهˈ عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (چهارشنبه) در تالار وحدت پایان می یابد.