سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای مرداد برگزار می‌شود

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از ابتدای شکل گیری تاکنون ۸۰ نوع بازی ایرانی تولید کرده و برای حدود ۴ هزار و ۲۰۰ بازی رایانه‌ای مجوز صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنار سایر معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه ره‌توشه به ارایه عملکرد و دستاوردهای خود می‌پردازد.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال 84 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مدیریت دکتر مینایی تشکیل و آغاز به کار کرد.

حمایت از بازی‌سازان داخلی و صدور مجوز برای بازی‌های رایانه‌ای، ترویج نظام رده‌بندی بازی‌ها مهم‌ترین اهداف بنیاد بازی‌های رایانه‌ای است.

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تاکنون دو نمایشگاه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و نمایشگاه‌های استانی در شهرهایی همچون مشهد و قم برگزار کرده‌اند، این بنیاد سومین دوره از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را در مرداد امسال برگزار می‌کند و همچنین برپایی نمایشگاه استانی در اهواز را در دستور کار خود دارد.

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تاکنون 80 نوع بازی ایرانی تولید کرده و برای حدود 4 هزار و 200 بازی رایانه‌ای مجوز صادر کرده است.

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای اقدام به راه‌اندازی انستیتوی ملی بازی‌سازی کرده‌ است، این انستیتو با پذیرش دانشجو ساخت بازی رایانه‌ای را به هنرجویان آموزش می‌دهد و در پایان دوره به آنها مدرک بازی‌سازی ارایه می‌دهد.

راه‌اندازی رشته بازی‌سازی در دانشگاه جامعه علمی کاربردی از دیگر اقدامات مهم بنیاد بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود.

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تاکنون کتاب‌های مختلفی همچون راهنمای بازی‌نامه‌نویسی، مبانی طراحی مرحله بازی، آموزش ساخت بازی با موتور آلویل 3، مدل‌سازی برای بازی‌های رایانه‌ای با sedimax‌ را منتشر کرده است.

گفتنی است، نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان ره‌توشه تا چهارم اردیبهشت در تالار وحدت پذیرای علاقه‌مندان است.

http://www.shabestan.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=6&Id=246738&Mode=