بازی های رایانه‌ای به رقبای کتاب برای کودکان تبدیل شده‌اند

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به نویسندگان با بیان اینکه کتاب رقبای فراوانی دارد خاطرنشان کرد: بازی های رایانه‌ای و سرگرمی های دیگر تلاش دارند با کتاب رقابت کنند اما باید کششی ایجاد کنیم که کتاب در این زمینه نیز اول باشد و جذابیت خود را همچنان حفظ کند.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر می خواهیم فرهنگ کتاب خوانی در کشور امری همگانی شود بهترین راه آغاز این موضوع از ابتدای دوران کودکی و نوجوانی است. اگر فرزندان ما از همان اوایل با کتاب مانوس شوند و خودشان را در حکم تشنگانی که بدنبال آب هستند به دنبال کتاب قرار دهند.

وی ادامه داد: ای کاش در همه استان ها هم همه ساله شاهد برپایی چنین برنامه هایی بودیم. این نمایشگاه ها برگزار می شوند تا کتاب را در دسترس همگان قرار دهند ولی نبود آنها در یک استان می تواند مایه تاسف باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال جاری 29 نمایشگاه کتاب در کشور برگزار اما به هر حال شکی نیست که توسعه کتاب خوانی در کشور همت بیشتری را می طلبد و امیدواریم در بودجه سال آینده توجه بیشتری به این مسئله بشود تا ما بتوانیم به اهدافمان در حوزه فرهنگ دست بیابیم.

حسینی گفت: شاخص ترین وجه فرهنگی هر کشور توسعه کتاب و کتاب خوانی در آن کشور است به همین خاطر باید با حمایت از ناشران ، کتاب را به کالایی تبدیل کرد که در سراسر کشور توزیع می شود. من از آموزش و پرورش درخواست دارم تلاش بیشتری برای آشنایی دانش آموزان کشور با کتاب انجام دهند. این هنر معلمان است که بچه ها را به سمت انس با کتاب سوق دهند. من بر این باورم هر مقدار در این زمینه هزینه شود سرمایه اش به هدر نمی رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خطاب به نویسندگان خاطرنشان کرد: کتاب رقبای فراوانی دارد. بازی های رایانه ای و سرگرمی های دیگر تلاش دارند با کتاب رقابت کنند. ما باید کششی ایجاد کنیم که کتاب در این زمینه نیز اول باشد و جذابیت خود را همچنان حفظ کند.

وی همچنین از اهتمام شهرداری تهران و شورای شهر در برپایی نمایشگاه یاد یار مهربان قدردانی کرد و گفت: در نمایشگاه بین المللی کتاب هم نهادها و سازمانه ای مختلفی به برپایی این نمایشگاه کمک می کنند . این اقدامات چهره فرهنگی ایران را به جهانیان به شکلی مطلوب نشان می دهد. اگر فیلم های آرگو ، بدون دخترم هرگز و 300 ساخته می شود برای این است که نشان دهند ایرانی ها اهل فرهنگ نیستند اما با برپایی نمایشگاه هایی مانند این نمایشگاه و نمایشگاه بین المللی کتاب و سایر برنامه های فرهنگی می توانیم چهره زیبنده فرهنگی از ایران ترسیم کنیم.