بازار گیم  با شبکه تولید، توزیع و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت ویژه پرداز پارس با بیان این که برای رفع مشکلات گیم نباید جزیره‌ای عمل کرد، گفت: بازار گیم  با شبکه تولید، توزیع و سرمایه گذاری ایجاد می‌شود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نادر لطفی به ضرورت استانداردسازی بازی های رایانه ای تاکید کرد و افزود: اگر به بازی به عنوان یک محصول و کالای تجاری  نگاه شو، باید  دارای یک ساختار اقتصادی منسجم باشد. 
وی ادامه داد: برای دست یافتن به ساختار اقتصادی منسجم نیازمند  شبکه ای  شامل توزیع کننده، سرمایه گذار،تولید کنند، مبلغ و مخاطب هستیم .
مدیرعامل شرکت ویژه پرداز پارس گفت:  شبکه یاد شده و دید تجاری به بازی رایانه ای درکشور با مشکل روبه رو  بوده و هر زمان که بحث برطرف کردن مشکل مطرح می شود هر بخش مشکلات  را به شکل جزیره ای مورد توجه قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت ویژه پرداز پارس به همکاری نظامند تمام گروه های شامل اطلاع رسانی به مخاطب ،داشتن سرمایه گذار مناسب  و توزیع و تبلیغ محصول تولید شده  اشاره کرد و توضیح داد: در صورت به کار گیری موارد یاد شده می تواند  در بهبود وضعیت بازی های رایانه ای تاثیر گذار بود .
لطفی به راهکار مناسب برای عرضه بازی های در بازار داخلی و فرامنطقه ای اشاره کرد و گفت : تولید کنندگان با شناخت  مخاطب  و این که تولید محصول بومی باید دارای چه ویژگی از نظر محتوا ،داستان بازی ،طراحی فضای بازی وانتخاب شخصیت ها داشته باشد می تواند در جذب بازار گیم موفق عمل کند .
وی با یادآوری اینکه تولید بازی رایانه ای از روی نمونه فیلم های سینمایی،انیمیشن و مجموعه های تلویزیونی  می تواند در بهبود  تولید بازی های رایانه ای تاثیر گذار باشد  ،افزود: با گذشت زمان و ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی می توان در این زمینه به ایده پردازی و تولید بازی های بومی مناسب روی آورد .
به عقیده مدیرعامل شرکت ویژه پرداز پارس، برنامه نویس های بازی رایانه ای داخلی با توجه به این که دوره های آموزشی مناسبی را طی نکرده اند اما به دلیل  استعداد زیاد توانسته اند در این عرصه موفق عمل کنند  .
وی توضیح داد: برای جذب برنامه نویس های مناسب باید رویکرد مناسبی را در نظر گرفت تا تولیدات با کیفیت ساخته و عرضه شود.