صنعت گیم با ایجاد رقابت در عرصه  تولید، متحول می‌شود

مدیر پروژه بازی رایانه‌ای تب یخ زده با بیان این که صنعت گیم با ایجاد رقابت در عرصه تولید، متحول می شود، گفت: راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی گیم فرصتی مناسب برای تربیت نیروی متخصص در عرصه گیم است.

به گزارش معانت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فرزاد محمودوند برضرورت استاندارسازی تولیدات ایرانی گیم برای حضور موفق در بازار داخلی و خارجی گیم تاکید کرد و افزود: برای جذب مخاطبان بازی های رایانه ای باید بازی ساخته شود که توان رقابت با دیگر محصولات خارجی را داشته باشد. 

وی به راهکار ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی برای حضور در بازارهای داخلی و فرامنطقه ای اشاره کرد و توضیح داد: مشکل اصلی در ساخت بازی ها ی رایانه ای ،صرف هزینه بالابرای تولید و  عرضه با قیمت پایین در بازار است.

مدیر پروژه بازی رایانه ای تب یخ زده ادامه داد: برای کاهش آسیب پذیری تولیدکنندگان بازی رایانه ای باید محصولات گیم خارجی با قیمت بالاتر از قیمت بازی های داخلی در بازار عرضه شود تا در بین  مخاطبان انگیزه استفاده از تولیدات ایرانی تقویت شود.

محمودوند با بیان اینکه بازار داخلی برای جذب سرمایه داخلی باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد ،افزود: ناشران بازی رایانه ای به دلیل سود بازی های خارجی رقبت بیشتری نسبت به بازی داخلی برای انتشار دارند .   

وی یادآور شدکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای حمایت از عرصه گیم و جذب بازار داخلی فعالیت های داشته اما هنوز برای رسیدن به هدف مورد نظر راه طولانی را در پیش داریم .

تولید کنند ه بازی رایانه ای تب یخ زده  جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید بازی های رایانه ای راضروری دانست  و افزود:اعتماد سازی در زمینه بازگشت سرمایه و ایجاد رغبت برای ورود به بازار گیم می تواند در زمینه جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری مفید باشد.

وی ادامه داد: زمانی که بازی رایانه ای را به سود دهی برسانیم و از طریق تبلیغات این  هنر صنعت را به مخاطبان معرفی کنیم می توان سرمایه مناسبی را برای تولید بازی رایانه ای با کیفیت بالا جذب کرد.

محمود وند تربیت نیروی انسانی در زمینه گیم را مورد تاکید قرار داد و گفت : در گذشته به دلیل نبود مرکز دانشگاهی متخصص خلا  نیروی انسانی در حوزه گیم مشاهده می شد .

مدیر پروژه بازی رایانه ای تب یخ زده  ادامه داد: با راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی گیم می توان امیدوار بود در آینده نزدیک نیروهای متخصص حوزه گیم وارد بازار کار شوند .