مجلس نباید در زمینه ارتقای بودجه فرهنگی و توجه به عرصه گیم بی تفاوت باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که حمایت از تولید و عرضه بازی های رایانه ای ایرانی وظیفه مجلس است.  
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،حجت‏ الاسلام والمسلمین سید مرتضى حسینى افزود:
جذابیت بازی های رایانه ای و تنوع محصولات گیم سبب جذب مخاطبان به ویژه نسل جوان به صنعت گیم شده و این مساله حساسیت پرداختن مناسب و ضرورت ارتقای بودجه بازی های رایانه ای را بیشتر کرده است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی،گفت: کشورهای غربی با استفاده ابزاری همچون گیم سعی در القای فرهنگی خود در جامعه اسلامی و ایرانی  دارند که می طلبد در این زمینه مسوولان هوشیاری بیشتری داشته باشند.
حجت‏ الاسلام والمسلمین حسینى ،به نقش مجلس در عرصه گیم اشاره کردو توضیح داد:زمانی که مسوولان در زمینه برنامه های فرهنگی نسل جوان طرح های مناسبی نداشته باشند در نتیجه کشورهای غربی این خلاء موجود را با برنامه های غیر فرهنگی پر می کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، به ضرورت تخصیص اعتبار در زمینه فرهنگی اشاره کردو افزود:با در اختیار قرار دادن هزینه های مورد نیاز به مراکز فرهنگی از جمله بنیاد ملی بازی های رایانه ای می توان خلاقیت نسل جوان در تولیدات داخلی بارور سازخت و زمینه رشد و پویایی گیم کشور را فراهم کرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس ، حمایت از تولیدات در عرصه بازی های رایانه ای را وظیفه مجلس  دانست و گفت: نباید این بودجه صرف کارهای بی ارزش مانند همایش ها و جشنواره ها شود بلکه می بایست در زمینه بهبود وضعیت صنعت گیم و پیشرفت محصولات هزینه شود.
به عقیده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، طرح های ارزشمند و جذاب در بین مخاطبان گیم ماندگار می شود و وظیفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این زمینه کشف و حمایت از این نوع بازی های رایانه ای است .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی آگاهی بخشی به نمایندگان در زمینه ضرورت ارتقای جایگاه گیم را ضروری خواند و افزود : تصویب بودجه در زمینه حمایت از برنامه های فرهنگی نیازمند ارایه آرای نمایندگان در صحن مجلس بوده و با توجه به مشکلات اقتصادی کمتر به این مقوله پرداخته می شود .