بستر فعالیت حرفه ای سینماگران در عرصه گیم فراهم شود

کارگردان فیلم اخلاقتو خوب کن گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه صنعت گیم می تواند زمینه حضور موثر سینماگران در عرصه گیم کشور را فراهم کند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مسعود اطیابی افزود: برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های تخصصی گیم می تواند بستر همکاری  سینماگران را در صنعت گیم فراهم آورد.
این کارگردان با بیان اینکه صنعت گیم کشور نیازمند معرفی بیشتر در جامعه به خصوص قشر فرهنگی است، توضیح داد: تخصص تولید بازی رایانه ای با ساخت فیلم متفاوت بوده و بنیاد بازی های رایانه ای می تواند در زمینه اطلاع رسانی و آشنایی عرصه فرهنگی با صنعت گیم کارگاه ها یا کنفرانس های تخصصی بازی رایانه ای را برگزار کند.
وی یادآور شدکه سینماگران با حضور درچنین رویدادهای فرهنگی می توانند از نزدیک با نحوه تولید بازی و بازار گیم آشنا و زمینه حضور آنها در این عرصه فراهم شود.
اطیابی به نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه ارتقای سطح علمی عرصه گیم اشاره کرد و افزود: سینماگران، تولید کنندگان و فیلم سازان به دلیل آشنایی بیشتر با روحیه مخاطبان  می توانند در این زمینه اثر گذار باشند.
به عقیده این کارگردان سینما، اطلاع نداشتن از بازار و نحوه تولید گیم در بین اهالی سینما و تلویزیون سبب شده تا این گروه در این عرصه وارد نشوند. حضور سینماگران و برنامه سازان در عرصه گیم نیازمند بستر سازی مناسب و ایجاد جاذبه های فرهنگی و اقتصادی است.
اطیابی بازار یابی در عرصه گیم را از مهم ترین شاخصه های ارتقای سطح این حوزه دانست و گفت: نمی توان تنها به توزیع بازی در بازار رایانه ای داخلی اکتفا کرد بلکه باید زمینه حضور تولیدات ایرانی در بازار های منطقه ای و بین المللی را فراهم کرد.
وی ادامه داد: با ورود تولید کنندگان و کارگردانان سینما در عرصه گیم این امکان به وجود می آید تا در کنار توزیع فیلم های ایرانی در خارج از کشور زمینه توزیع بازی های رایانه ای نیز فراهم شود. 
کارگردان فیلم سینمایی خروس جنگی به ضرورت بهره گیری از فرهنگ اسلامی در تولید بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: با تولید بازی های اسلامی می توان بازار های  کشورهای اسلامی را نیز تحت تاثیر قرارداد.