مرکز رایانه‌ای قائمیه اصفهان آماده همکاری با جشنواره «بازی‌نامه‌نویسی قرآنی»

گروه فضای مجازی: مسئول تولید و بازرگانی مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان با اعلام آمادگی برای همکاری با نخستین جشنواره بازی‌نامه‌نویسی قرآنی، گفت: این مرکز در راستای حمایت از جشنواره بازی‌نامه‌نویسی قرآنی می‌تواند محتوای دینی و قرآنی خود را در اختیار بازی‌نامه‌نویسان متقاضی قرار دهد.

ﻏﺰﺍﻟﯽ‌اصفهانی، مسئول تولید و بازرگانی مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به تولید بازی‌های رایانه‌ای قرآنی اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای قرآنی دارای دو بخش پژوهشی و زیرساختی است که بخش زیرساخت را برنامه‌نویسی، انیمیشن و حتی دوبله را شامل می‌شود و باید به این دو بخش توجه بسیاری کرد.

وی افزود: متأسفانه در زمینه‌های علوم اسلامی، بازی‌های ضعیفی ارائه شده و باید کارهای حرفه‌ای و غنی‌تری اجرا کنیم. مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان از این جشنواره، حمایت‌های لازم را خواهد کرد چرا که در برتری بازی‌های قرآنی، دو مؤلفه پژوهش و محتوا بسیار مهم است و به انتقال مفهوم کمک بسیاری می‌کند.

مسئول تولید و بازرگانی مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان تصریح کرد: در عصر کنونی کاربران نیازمند چکیده کلماتی از قرآن و سیره اهل بیت(ع) هستند؛ بنابراین ما باید اکنون در بازی‌های گیم، زیرساخت‌های قوی را ایجاد کنیم تا در بحث داوری‌های جشنواره شاهد بازی‌هایی با کیفیت‌های بالایی باشیم.

پژوهش‌های مرکز رایانه‌ای قائمیه اصفهان در اختیار بازی‌نامه نویسان

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان در زمینه مذهبی، فعالیت‌های بسیاری انجام داده است، بنابراین در راستای حمایت از جشنواره می‌تواند کتب و نرم‌افزارهای تولید شده مرکز را در اختیار متقاضیان جشنواره قرار دهد تا شاهد محتوای بازی‌ها برگرفته از پژوهشی فاخر باشیم.

غزالی‌ اصفهانی اظهار کرد: هر زمان بازی گیم اسلامی به دنیا معرفی می‌شود، متأسفانه از پایین‌ترین کیفیت لازم برخوردار است و هیچ انطباقی با استاندادهای جهانی ندارد، بنابراین باید سعی کنیم تا این کیفیت را ارتقاء دهیم تا بتوانیم سیره ائمه معصومین(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان به دلیل اینکه دارای زیرساخت مردمی است، درصدد است تا همه امکانات، اتاق فکر و نظرها را در اختیار جامعه جهانی بگذارد. تا اندازه‌ای در این زمینه عملکردی موفق داشته است.

مسئول تولید و بازرگانی مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان تصریح کرد: از آنجا که تلفن همراه در اختیار همه رده‌‌های سنی قرار دارد سعی کردیم در این بخش نفوذ داشته و به تولید محتوا در حول عترت پردازیم. در این زمینه، توانسته‌ایم نیاز پژوهشی و علمی تمام سنین را در فضای مجازی و تلفن همراه ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان به نشانی اینترنتی www.ghaemiyeh.com بزرگترین مرکزی است که نرم‌افزار تلفن همراه به صورت رایگان را منطبق با استانداردهای جهانی عرضه می‌کند. همچنین کتاب‌هایی را که امکان دانلود آن را در سایت فراهم کرده‌ایم از سوی کاربران جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تشکیل اتاق فکری با حضور مؤسسات قرآنی در سازمان دارالقرآن برای تولید محتوای غنی در فضای مجازی

غزالی‌اصفهانی اظهار کرد: ما با سازمان‌ها و نهادهای مختلف رایزنی کرده‌ایم اما هیچ ‌یک از آن‌ها به این رایزنی‌ها پاسخ مثبت نداده‌اند. ما سعی داشتیم تا با آنها اتاق فکر برگزار کنیم و به تبادل نظر بپردازیم. اما این امکان انجام نشد و ما تنها با حمایت‌های مردمی به تولید محتوا می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: سازمان دارالقرآن به عنوان متولی باید تمام مؤسسات قرآنی را دور هم جمع کند تا در راستای تولید محتوای پاک غنی، اتاق فکری را تشکیل دهد. در سراسر ایران اعتبارات بسیاری صرف می‌شود اما در این راستا شاهد موازی‌کاری‌های بسیاری هستیم که باید با تدابیر لازم مانع این عملکرد منفی شویم و تلاش کنیم با اقدامات مناسب شیعه را به دنیا معرفی کنیم.