تولید بازی رایانه‌ای «میرزا کوچک‌خان» از سوی تبیان گیلان

گروه فضای مجازی: بازی رایانه‌ای میرزا کوچک‌خان به همت پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان در دست تولید است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، بازی رایانه‌ای میرزا کوچک‌خان، شروعی برای فعالیت‌های تولید بازی در تبیان گیلان خواهد بود. پروژه بازی رایانه‌ای میرزا کوچک‌خان، کار ارزشمند و ماندگاری است که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و ناشی از خودباوری و اعتماد به نفس جوانان و دست‌اندرکاران آن است.

تیم ساخت و تولید بازی رایانه‌ای میرزا کوچک خان مستقر در سایت تبیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان بوده و همچنان مشغول ساخت این بازی ارزشمند هستند.

میرزا کوچک‌خان جنگلی، شخصیت روحانی است که برای استقلال و آزادی ایران جنگید و شهید شد. وی افتخاری برای گیلانیان و متعلق به تمام آزادی‌خواهان است.

بازی‌هایی همچون مار تندرو، دانشمندان کوچک و هیولا را بگیر که کارهای مقدماتی و طراحی آن به اتمام رسیده است از پروژه‌هایی است که با همکاری استودیو بازی‌سازی نو‌اندیش در تبیان گیلان تولید و اکنون در حال ارائه در موسسه تبیان است.

گفتنی است، میرزا یونس معروف به میرزا کوچک فرزند میرزا بزرگ، در سال 1259 شمسی در رشت به دنیا آمد. وی رهبری نهضت جنگل را برعهده گرفت. نهضت جنگل فعالیت‌های نظامی مختلفی را بر ضد نیروهای روسی و انگلیسی در شمال ایران انجام داد. اما بتدریج دچار اختلافات داخلی گردید و برخی از سران آن تسلیم و یا اعدام شدند در چنین وضع سختی میرزا کوچک خان در سرمای شدید زمستان به اعماق جنگل‌ها رفت تا در فرصتی مناسبت بتواند نیروهای پراکنده را سازماندهی کند؛ اما در اثر سرمای شدید به شهادت رسید.