15 دی‌ماه؛ مهلت ارسال آثار به نخستین مسابقه ایده‌پردازی بازی‌های فرهنگی و دینی

گروه فضای مجازی: مهلت ارسال آثار به نخستین مسابقه ایده‌پردازی بازی‌های فرهنگی و دینی که از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، 15 دی‌ماه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، نخستین مسابقه ایده‌پردازی بازی‌های فرهنگی و دینی در راستای ارتقای سطح فرهنگی و ارزشی بازی‌های رایانه‌ای و شناسایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان متعهد و علاقه‌مند با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

بازی‌های بزرگ، بازی‌های کوچک (minigame)، بازی‌های آنلاین و بازی‌های موبایل از سبک‌های نخستین مسابقه ایده‌پردازی بازی‌های فرهنگی و دینی به شمار می‌رود.

محورهای نخستین مسابقه ایده‌پردازی بازی‌های فرهنگی و دینی شامل قصص قرآنی، دفاع مقدس، سبک زندگی ارزش‌های اخلاقی و هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

جایزه ویژه این مسابقه دو میلیون تومان به ایده فوق‌العاده، همچنین به نفر اول یک میلیون تومان، نفر دوم، 750 هزار تومان و نفر سوم 500 هزار تومان اهدا می‌شود.

در بررسی ایده‌ها، جنبه‌های نوآورانه طرح مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین در طرح‌هایی که مشابه آن موجود باشد، باید به جنبه‌های جدید و نو آن اشاره شود. همچنین طرح‌های دریافتی در بانک ایده به نام مؤلف ثبت خواهد شد و تعداد آثار ارسالی محدودیتی ندارد.

ایده بازی باید به دور از کلی‌گویی و با اشاره به جزئیات بازی نوشته شود و هیئت داوری حق دخل و تصرف و استفاده از طرح‌ها را با ذکر نام صاحب‌ایده برای خود محفوظ می‌دارد.

طرح ارسالی حداقل پنج صفحه باشد. ایده‌‌ ارسالی شامل شخصیت‌پردازی، طرح بازی و سناریوی حداقل یک مرحله از بازی، باشد. پیام‌های فرهنگی – دینی و نکات متمایز‌کننده بازی به طور شفاف بیان شود.

مهلت ارسال آثار، 15 دی‌ماه اعلام شده و زمان اعلام نتایج 15 بهمن‌ماه سال‌ جاری خواهد بود. علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین مسابقه ایده‌پردازی بازی‌های فرهنگی و دینی می‌توانند ایده‌های خود را به نشانی idea@ircg.ir ارسال کنند.