تولید بازی رایانه‌ای «ذوالقرنین» از سال 92 کلید می‌خورد

گروه فضای مجازی: با به پایان رسیدن مرحله نگارش بازی رایانه‌ای «ذوالقرنین» و در صورت مرتفع شدن مشکل بودجه با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تولید آن از سال آینده آغاز می‌شود.

شهاب کشاورز، مدیرپروژه بازی‌نامه «ذوالقرنین» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به تولید بازی رایانه‌ای ذوالقرنین اظهار کرد: این بازی درباره زندگی ذوالقرنین و براساس روایت داستانی آن نوشته شده است. ایده بازی با همفکری چند نفر از همکارانم در شرکت «رویاگران نرم‌افزار» و با نظر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به دست آمد.

وی افزود: این بازی با محوریت شخصیت ذوالقرنین که شخصیت قرآنی و اسطوره‌ای است، تولید خواهد شد. نگارش بازی ذوالقرنین، حدود یکسال به طول انجامید و نگارش آن به واسطه تحقیقات و جمع‌آوری منابع و متون مرتبط و مجموعه‌ای از مشاوره‌ها انجام شده است.

مدیر پروژه بازی‌نامه ذوالقرنین تصریح کرد: این بازی براساس روایت داستانی تدوین خواهد شد که پس از این مراحل فاز اصلی و تولید بازی کلید خواهد خورد. مقرر شده بود مراحل تولید این بازی در سال جاری آغاز شود، اما به دلیل مشکلات اعتباری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به سال آینده موکول شد.

وی ادامه داد: امیدواریم در صورت مرتفع شدن مشکل اعتباری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از ابتدا سال آینده کار تولید بازی‌ رایانه‌ای ذوالقرنین را آغاز کنیم. همچنین در آغاز راه تنها از حمایت‌های این بنیاد بهره‌مند هستیم.

کشاورز اظهار کرد: بازی ذوالقرنین از جمله بازی‌هایی بوده که از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیگیری شده است. همه مراحل نگارش با مشورت کارشناسان در کارگروه‌های بنیاد انجام شد که در آن کارگروه‌ها، راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف این بازی، احصاء شد و در تولید بازی از آن استفاده می‌شود.

وی گفت: بازی ذوالقرنین به سبک بازی‌های استراتژی خواهد بود که احتمالاً در 8 تا 10 مرحله در نظر گرفته خواهد شد.