نمایشگاه‌های استانی گیم تحولی مثبت در تولید و عرضه بازی‌های ایرانی ایجاد می‌کند

تولیدکننده بازی رایانه‌ای فوتبال دستی گفت: برپایی نمایشگاه‌های استانی گیم تحولی مثبت در تولید و عرضه بازی‌های ایرانی ایجاد می‌کند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حمزه آزاد به برپایی نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و افزود: برپایی چنین رویدادهایی سبب ارتباط مستقیم تولیدکنندگان بازی و مخاطبان  می‌شود.

وی ادامه داد: حضورمخاطبان بازی رایانه ای در نمایشگاههای استانی این امکان را فراهم می آورد تا نظرات بازدیدکنندگان به بازی سازان به طور مستقیم  انتقال  یابد و در کنار آن تبادل ایده آل ها و خواسته های دو طرف  را داشته و همین امر سبب ارتقای سطح بازی ها  و رونق بازار گیم می شود.

تولید کننده بازی رایانه ای فوتبال دستی، نمایشگاههای استانی گیم را در رونق بخشی به بازار گیم و ارتقای سطح کیفی بازی های رایانه ای مفید دانست و گفت: با توجه به تبلیغات ضعیف در کشور در حوزه بازی های رایانه ای، برپایی چنین رویداد فرهنگی  در نقاط مختلف کشور زمینه ساز  نیازسنجی مخاطبان در می شود. خانواده ها در این رویدادها با تولیدات داخلی و نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای آشنا می شوند.

آزاد جذب  نخبگان شهرستانی درعرصه گیم را از مهمترین دستاوردهای نمایشگاههای استانی دانست و افزود: نمایشگاه های استانی ،ملی و بین المللی  زمینه ای برای کشف استعدادهای جدید در حوزه گیم است.

به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای ، برپایی جشنواره ها و مسابقات استانی،کشوری و بین المللی از دیگر گزینه هایی است که سبب شناخت نخبگان این حوزه  می شود چراکه بسیاری از  بازی سازان مستقل در این رویدادها و مسابقات شناسایی می شوند.

وی خواستار راه اندازی  انجمنی برای بازی سازان مستقل در جذب نخبگان بازی شد و افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی گیم می تواند در راه اندازی  چنین انجمنی کمک کند.

آزاد ادامه داد: نمایشگاههای استانی گیم تحولی مثبت در عرصه تولید و عرضه بازی های داخلی ایجاد می کند.