علایق کودکان در عرصه تولید گیم مورد توجه قرار گیرد

مدیر عامل شرکت آروین تک گفت: تولیدکنندگان گیم باید با توجه به شرایط سنی و روحیه کودکان اقدام به تولید بازی رایانه‌ای برای این گروه سنی کنند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسین احمدی به ورود  بخش خصوصی در عرصه گیم کشور اشاره کرد و افزود: اعتماد سازی در بین سرمایه گذاران در زمینه بازگشت سود و سرمایه می تواند عامل مهم در جذب این بخش در بازار گیم باشد.
وی ادامه داد: برای ایجاد اعتماد سازی در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری باید پرسود بودن گیم در سراسر جهان را با اطلاع رسانی تبیین کرد و در قدم دوم درصد کاهش شکست پذیری طراح های بازی های رایانه ای باشند.
 تولید کننده بازی رایانه ای، رده بندی سنی گیم را عامل مهم در کاهش آسیب های احتمالی بازی رایانه ای دانست و توضیح داد: مخاطبان اگر  بدون توجه به رده بندی سنی بازی اقدام به تهیه و استفاده از گیم کنند مانند فردی  می شوند که بدون تجویز پزشک اقدام به تهیه و مصرف دارو کرده است .
به عقیده احمدی، بسیاری از  بازی ها به دلیل نبود تناسب سنی سبب پرخاشگری، مشکلات روانی و تنش روحی در کاربران گیم می شود که  باید از سوی خانواده ها مورد توجه قرار گیرد.
وی تولیدات  سینمایی را نیز از مهمترین موارد در ایجاد تنش های روحی دانست و گفت: بسیاری از  فیلم ها  با توجه به روحیه کودکان برای گروه سنی کودک و نوجوان مفید نیست  و  این درصورتی است که خانواده ها به موضوع فیلم بیشتر از بازی رایانه ای توجه می کنند اما باید بدانند تاثیر منفی بازی های رایانه ای که متناسب با مخاطبان نباشد بر روی این گروه بیشتر از فیلم است.
مدیر عامل شرکت آروین تک، توجه تولیدکنندگان بازی رایانه ای به  نظام رده بندی سنی گیم را ضروری دانست وافزود: تولید کنندگان بازی های رایانه ای  هنوز یاد نگرفته اند که  از دید یک کودک بازی بسازند این افرادباید سعی کنند تا با توجه به شرایط سنی و روحیه کودکان اقدام به تولید بازی کنند.
وی به نقش نهاد های دولتی و فرهنگی در حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: متولیان گیم  باید تسهیلاتی را  برای شرکت های تولید کننده بازی رایانه ای کودک در نظر بگیرد تا بتواند تعداد تولیدات گروه سنی کودک را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند.
تولید کننده بازی رایانه ای شتاب در شهر  مشکلات  تولیدبازی  داخلی را نبود تجربه کافی در عرصه گیم دانست و توضیح داد: شرکت های داخلی تجربه کمی از گیم دارند و همین کم تجربگی سبب بروز مشکلات فراوانی در این عرصه شده است که برای رفع آن نیاز مند کسب تجربه هستندچراکه  هر چقدر تعداد تولید طرح ها  بیشتر باشد تجربه  شرکت ها در عرصه تولیدگیم  نیز بیشتر خواهد شد.
احمدی به نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ا ی در زمینه حمایت از تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: مساله حمایت از تولیدات داخلی  بدون صرف هزینه و حمایت مالی نمی تواند دستاوردی را به همراه داشته باشد بنابراین نهاد های مسوول باید با ایجاد بستر مناسب تولید کنندگان گیم را مورد حمایت قرار دهد تا این هنر _ صنعت توان رقابت در بازار  جهانی را داشته باشد.
وی به حمایت معنوی و مالی از تولید کنندگان گیم پرداخت و ادامه داد:با تصویب قانون  کپی رایت در کشور و اجرا ی آن می توان در عرصه گیم تولید کنندگان و سرمایه گذاران را مورد حمایت قرار داد.