بازی رایانه‌ای «فوتبال دستی» مجوز دریافت کرد

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای بازی " فوتبال دستی" با موضوع ورزشی _ مسابقه‌ای  پروانه ساخت صادر کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای "فوتبال دستی" به نویسندگی حمزه آزاد، مجوز تولید صادر کرد.
در نگاه اول که با این بازی روبه رو می شویم خاطرات بازی با فوتبال دستی واقعی تداعی می شود چرا که این بازی نیز شبیه سازی از فوتبال دستی واقعی است با این تفاوت که محیط کاملا فانتزی است.
در بازی رایانه ای فوتبال دستی امکان بازی دونفره، تک نفره، انتخاب تیم ملی برای کاربران این بازی فراهم شده که هیجان خاصی را به بازی افزوده است و بازیکنان هم با صفحه کلید و هم با گیم پد قادر به کنترل میله ها هستند. زمان برای هر مسابقه در نظر گرفته شده که تا پایان دو دقیقه هر کدام از تیم ها که گل بیشتری به طرف مقابل بزند، برنده مسابقه خواهد بود. ویژگی  این بازی این بوده که اگر توپ در یکی از میله ها بیش از 5 ثانیه باشد، به وسط زمین انداخته می شود و از تلف کردن وقت جلوگیری می کند.
همچنین کاربران در این بازی شاهد بازی هایی کوچک تلفیق شده از فوتبال دستی بود که از این جمله می توان به تک شوت، پنالتی و جورچین اشاره کرد.
دقت و عکس العمل سریع در این بازی فوتبال دستی حرف اول را می زند.این بازی به صورت مستقل تولید شده و شرکت لوح زرین نیکان مجری پخش این بازی در سراسر ایران خواهد بود.
این بازی نخستین بازی تجاری شده انجمن علمی بازی های رایانه ای دانشگاه مازندران است.
بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفا یک مجوز اولیه برای تولید بازی بوده و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.
متقاضیان دریافت پروانه تولید «بازی های رایانه ای» می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.