سرمایه گذاری مناسب عامل مهم در رشد و ارتقای صنعت گیم کشور است

تولیدکننده بازی رایانه‌ای فوتبال دستی گفت: سرمایه گذاری مناسب از  مهم ترین گزینه‌های رشد و ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حمزه آزاد به  اعمال رده بندی سنی  در پیشگیری از آسیب های احتمالی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: با توجه به تیم هایی که در این عرصه فعال هستند خانواده ها اطمینان می یابند که با توجه به رده بندی سنی در نظر گرفته شده برای بازی ها، بازی مورد نظر برای فرزندشان مخرب نبوده و دچار چندگانگی شخصیتی نخواهد شد.
وی ادامه داد: مفهوم آشنایی با اصل رده بندی سنی نیز کمک شایانی به فرهنگ سازی صحیح در استفاده از بازی های رایانه ای خواهد کرد.
آزاد با بیان اینکه درک صحیح در زمینه رده بندی سنی بازی های رایانه ای در بین مخاطبان وجود ندارد، گفت: طبق آماری که در نمایشگاه های استانی توسط انجمن علمی بازی های رایانه ای گرفته شد، وقتی رده بندی  +3 سال بر روی بازی ثبت می شود اکثر مخاطبان فکر می کنند که این بازی ها مختص سنین پایین است در صورتی که این تصور آنها اشتباه است.
وی ادامه داد: عده ای از مخاطبانی هستند که به دنبال بازی های +25 می گردند و هر چه رده بندی سنی بازی بالاتر باشد آن بازی را بیشتر دوست دارند این طرز تفکر  نشانگر نبود آگاهی صحیح  مخاطبان از اصل رده بندی سنی است.
تولید کننده بازی رایانه ای فوتبال دستی به میزان توجه تولید کنندگان به علاقه مخاطبان خاص و گروه هدف اشاره کرد و توضیح داد: به علت نبود بانک اطلاعاتی قوی در این حوزه کمتر چنین مساله ای در بین تولید کنندگان اهمیت دارد و تقریبا بازی های بزرگ ساخته شده در ایران بیشتر از بازی های معروف دنیا الهام می گیرد و  مخاطبان نیز آنها را بیشتر می پسندند البته ناگفته نماند که برای تولید برخی از بازی ها نیاز به سرمایه گذاری مناسب بوده که در شرایط  اقتصادی کنونی  امکان پذیر نیست.
آزاد راهکارهای ارتقای تولیدات داخلی را در ارتباط مستقیم تولید کنندگان با مخاطبان دانست و گفت: ارتباط مستقیم با مخاطبان از شیوه های مهم در  پیشرفت تولیدات بازی های رایانه ای است چرا که در این ارتباط نقاط قوت و ضعف تولیدات مورد بررسی قرار می گیرد و در این بین نتیجه های مناسبی فراهم خواهد آمد.
به عقیده این تولیدکننده بازی رایانه ای، سرمایه گذاری مناسب از  مهم ترین گزینه های ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی است. امروزه مشکل اساسی تولید بازی های مناسب در ایران نبود بودجه کافی است به طوری که بودجه های در نظر گرفته شده برای متولیان این حوزه که از بازی سازان حمایت می کنند حتی به اندازه یکی از تولیدات بازی های خوب خارجی  نسیت.
آزاد، راهکار ارتقای جایگاه گیم و ایجاد رقابت حرفه ای با تولیدات خارجی را قدم اول فرهنگ سازی مناسب در داخل  کشور دانست و توضیح داد: تولید کنندگان داخلی باید در  بازار کشور خودشان شناخته شوند وقتی مخاطبان هنوز جایگاه گیم برایشان به خوبی تبیین نشده، چگونه می تواند انتظار حضور تولیدات داخلی را در بازار خارجی داشت.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای، با توجه به نکات گفته شده  تولیدکنندگان انگیزه ی لازم برای ساخت بازی های مناسب بومی برای رقابت با بازی های فاخر جهان را ندارند.
وی ادامه داد: علمی برخورد کردن با تولید بازی های رایانه ای نیز یکی از مواردی است که کمتر در تولیدات داخلی دیده می شود و مطالعه مناسب پیش از تولید از موارد جامانده طرح های ایرانی است.
آزاد به نقش نهاد های فرهنگی و حمایتی در عرصه گیم اشاره کرد وگفت:در کشوری که هنوز سرمایه گذاران خصوصی پی به جایگاه واقعی بازی های رایانه ای نبرده اند ، نقش نهاد های فرهنگی و حمایتی باید بیش از پیش پر رنگ ترشود تا کمک به شناخت این جایگاه برای عموم کند. 
این تولید کننده بازی رایانه ای ورود بخش خصوصی  را در تثبیت جایگاه صنعت گیم کشور مفید دانست و ادامه داد: ورود این بخش  در یک صنعت نشان از اهمیت و جایگاه والای آن دارد چرا که تخصصی شدن و تجاری شدن بیش از پیش صنعت گیم را به ارمغان می آورد. سرمایه گذاران خصوصی محدودیت کمتری در هزینه طرح ها خواهند داشت و تخصصی تر عمل کردن آنها نیز سبب تولیدآثار فاخری خواهد شد که موجب رشد هر چه سریع تر این صنعت می شود.