برپایی نمایشگاه‌های استانی نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی صنعت گیم کشور دارد

تولیدکننده بازی رایانه‌ای تب یخ زده به برپایی نمایشگاه‌های استانی در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: با استفاده از فعالان عرصه گیم تولیدات داخلی از لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری خواهد داشت.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فرامرز محمودوند به اعمال رده بندی سنی در پیشگیری از آسیب های احتمالی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: امروزه بازی های رایانه ای عضو جدایی ناپذیر صنعت سرگرمی های رایانه ای بوده و تقریبا اکثر مردم در برهه ای از زندگی خود از این سرگرمی مفرح استفاده کرده اند. 
وی ادامه داد: این سرگرمی به خاطر توانمندی در تعامل با مخاطب تاثیر بسزایی در تربیت افراد دارد به همین دلیل، کنترل دسترسی افراد در سنین مختلف به این گونه محصولات می تواند بیش از پیش از تاثیرات مخرب آن پیشگیری کند . 
این تولید کننده بازی رایانه ای به میزان توجه علاقه مخاطبان خاص و گروه هدف در تولید بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: همواره در صنعت تولید سرگرمی و به خصوص درحوزه  بازی های رایانه ای پیش از تولید، بازار مقصد و رده سنی مخاطبان محصول توسط تولید کنندگان مشخص می شود.
محمودوند راهکار های ارتقای بازی های بومی را در رشد تولیدات داخلی و کنترل عرضه تولیدات خارجی که با قیمت ارزان در بازار ارایه می شوند دانست و گفت: نبود کنترل جدی بازار گیم مشکلاتی را از قیبل  رشد نکردن تولید کنندگان و تولیدات داخلی به وجود می آورد.
این تولید کننده بازی رایانه ای راهکار ارتقای جایگاه گیم و ایجاد رقابت حرفه ای با تولیدات خارجی را در حمایت از تولید ات داخلی عنوان کرد و ادامه داد: همواره در تمام صنایع تولیدی اگر محصولات خارجی با قیمت پایین وارد کشور شود به آسانی جایگزین تولیدات داخلی شده و به نابودی صنعت داخلی منجر می شود؛ این امر در مورد صنعت بازی های رایانه ای بسیار حیاتی و تاثیر گذار بوده و عرضه بازی های خارجی با قیمت یک دهم قیمت واقعی این صنعت نوپا را به قهقرا خواهد برد.
وی به نقش نهاد های فرهنگی و حمایتی در عرصه گیم پرداخت و افزود: نهادهای فرهنگی به هیج وجه نباید وارد مقوله مربوط به تولید شوند و بایستی سعی در ایجاد بستر مناسب برای فعالیت تولید کنندگان داخلی باشند .  
تولید کننده بازی رایانه ای تب یخ زده، ورود بخش خصوصی در عرصه گیم را مفید ارزیابی کرد و ادامه داد: بهترین رشد این صنعت گیم در صورتی بوده که تمام دست اندرکاران آن به دنبال پولسازی این صنعت باشند و این امر فقط در صورت خصوصی بودن این صنعت است .
وی برپایی نمایشگاه ها بازی های رایانه ای در نقاط مختلف کشور در وطنی بودن محصولات و تولیدات گیم تاثیر گذار دانست و توضیح داد: با استفاده از توانمندی تولیدکنندگان سراسر کشور تولیدات داخلی از لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری خواهد داشت.
محمودوند نمایشگاه های استانی گیم را در  ارتقای سطح کیفی بازی های رایانه ای مفید ارزیابی کرد و افزود: متولی بازی های رایانه ای بایستی به تمام تولیدکنندگان داخلی در تهران و هر استان دیگر به یک چشم نگاه کرده و اجازه خودنمایی به تمام افراد بدهند.
این تولید کننده بازی رایانه ای جذب  نخبگان شهرستانی درعرصه گیم را از دیگر دستاوردهای برپایی نمایشگاه استانی گیم دانست و گفت: نخبگان شهرستانی درعرصه گیم نیاز به جذب توسط جای خاصی ندارند و بهتر است در هر جایی که هستند مورد حمایت قرار گیرند.