شرایط برای استفاده 50 درصدی کاربران ایرانی از بازی‌های رایانه‌ای داخلی باید فراهم شود

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به هدف‌گذاری صورت گرفته در حوزه استفاده از بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت که در افق  و برنامه 1404 کشور باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که 50 درصد کاربران در کشور از بازی‌های ساخت داخل استفاده کنند.
بهروز مینایی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بازیهای رایانه ای در قم  بر ضرورت ارتقای فرهنگ استفاده از بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اکنون رتبه نخست تولید بازی رایانه ای در منطقه و جهان اسلام  را در اختیار دارد. عربستان سعودی و امارات در این زمینه برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده و آکادمی بازی‌سازی را با کمک انگلیسی‌ها و کانادایی‌ها راه‌اندازی کرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با یادآوری اینکه جایگاه پر مخاطب بازی را باید از تهدید به فرصت تبدیل کنیم، افزود: برنامه ها باید به گونه ای باشد که بتوانیم بازی‌های با کیفیت مناسب را در اختیار نسل جوان قرار دهیم.
مینایی به فعالیت های بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در حوزه حمایت از تولید و مشارکت در ساخت بازی اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه در ساخت 200 بازی مشارکت داشته و در ساخت 120 بازی نیز به صورت مستقیم  وارد عمل شد‌ه‌ که نیمی از این بازیها  وارد بازار شده و مابقی تا پایان امسال عرضه خواهد شد.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای  با تاکید بر اینکه برخی از بازی‌های تولید شده به 10 زبان زنده دنیا ترجمه شده است، گفت: بازی طلای سیاه پیش از انتشار بازار داخلی در خارج از کشور منتشر شده است.
مینایی همچنین به راه اندازی آموزش آکادمیک در عرصه بازیهای رایانه ای در قالب دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و توضیح داد: نحوه استفاده از بازی بین کاربران داخلی باید تقویت شود و در این زمینه به فرهنگ‌سازی و ارتقای آموزش و تربیت نیروی انسانی در ابعاد مربوط به تولید، طراحی و افزایش توان تکنیکی تولیدات داخلی نیاز داریم .
مینایی همچنین به برپایی چند دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تهران اشاره کرد و گفت: پر مخاطب‌ترین قسمت این رویداد مربوط به بخش بازی‌های رایانه‌ای بود.
وی افزود: به دلیل استقبال صورت گرفته به وزارت ارشاد پیشنهاد شد که برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در دستور کار قرار گیرد که بر این اساس در سال 90 نخستین نمایشگاه گیم  در برج میلاد برگزار شد و در سال 91 نیز نمایشگاه دوم در مصلای تهران در فضایی به وسعت 22 هزار متر‌مربع برگزار شد و یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به شکل‌گیری ایده اولیه نمایشگاه‌های استانی نیز اشاره داشت و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه استانی از شهر مقدس مشهد شروع شد و همت ما بر این بود با وجود کمبود بودجه‌ها نسبت به برگزاری این نمایشگاه در قم اهتمام داشته باشیم که با عنایت استاندار قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه برپایی این رویداد نیز فراهم شد.
وی با یادآوری اینکه امسال  پیوند مناسبی  در قم بین حوزه علمیه با رسانه بازی شکل گرفته است، گفت که ‌ باید هرچه بیشتر اهمیت، درجه و جایگاهی که رسانه بازی بین کودکان، نوجوانان و جوانان دارد شناخته شود.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه تلاش شده  دین، فرهنگ و بازی در نمایشگاه  سوم استانی بازیهای رایانه ای مورد توجه قرار گیرد،افزود: بخش رسانه و بازی این نمایشگاه بر عهده جامعة المصطفی و دانشگاه مجازی المصطفی است.
مینایی با ابراز امیدواری که با برگزاری این نمایشگاه ارتباط حوزویان با رسانه بازی‌های رایانه‌ای هرچه بیشتر تقویت شود و در طول نمایشگاه نیز کارگاههایی در این زمینه برگزار می‌شود.
نمایشگاه بازی های رایانه ای استان قم در فضایی به مساحت دو هزار و 200 متر مربع در محل دایمی نمایشگاه های شهر قم  از 16 تا 19 آبان ماه برپاست.
بنیاد ملی بازی های رایانه ای تا کنون سه نمایشگاه استانی در مازندران، خراسان رضوی وقم برپا کرده و برگزاری این رویداد را در دیگر نقاط کشور در دستور کار خود دارد.