بازی رایانه ای ایرانی باید بستر انتقال پیام های دینی و اسلامی باشد

قم- رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: بازی های ایرانی باید بستر انتقال پیام های دینی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی روز سه شنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای استان قم افزود: اسلام دین تمدن ساز است و یک مکتب برای تمدن سازی باید پاسخگوی همه نیازها و جنبه های در زندگی بشر باشد.

وی گفت : اسلام دارای چنان شمولی است که در همه اعصار و جنبه های زندگی بشر دارای قواعد و دستوراتی است و اندیشه های اسلامی این ظرفیت غنی را دارد.

وی افزود: بر اساس تجربه های تاریخی نیز اسلام در دوره ای سیطره فرهنگی و معرفتی بر کشورها داشته است و به عنوان تمدن یکه تاز مطرح بوده است.

اعرافی با اشاره به تغییرات و افول فرهنگی اسلام در دوره های بعد ‌گفت: انقلاب اسلامی اکنون به دنبال احیای این ظرفیت غنی اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: با توجه به نیازهای جدید در دوره معاصر حوزه باید بتواند به سووالات مردم به ویژه جوانان از جنبه های مختلف پاسخ دهد در غیر این صورت کار تمدن سازی شکل نخواهد گرفت.

اعرافی ادامه داد: حوزه باید در تامین سخت افزاری و نرم افزاری زندگی بشر حضور فعال و وسیع داشته باشد.

وی نسبت به گسترش فرهنگ غربی در جامعه به ویژه قشر جوان انتقاد کرد وگفت: با استفاده از ابزارهای روز به خصوص بازهای رایانه ای باید در ارایه سبک صحیح زندگی به کودکان و نوجوانان تلاش کرد.

وی فیلم، اسباب بازی و بازهای رایانه ای را مهمترین رسانه غرب در ترویج فرهنگ غربی و سبک زندگی سکولاری دانست و افزود: دنیای غرب طی سال های طولانی با این روش فرهنگ خود را در جهان گسترش داده است.

نمایشگاه بازی های رایانه ای استان قم در 50 غرفه و در فضایی به مساحت دو هزار و 500 متر ایجاد شده است.

این نمایشگاه تا 19 آبان امسال ادامه دارد.

/7402/ 550/