ساخت 320 بازی رایانه‌ای در داخل کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما در ساخت 200 بازی مشارکت داشته و در ساخت 120 بازی هم به صورت مستقیم وارد عمل شد‌ه‌ایم که نیمی از این بازی‌ها وارد بازار شده و نیمی دیگر تا پایان سال عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهروز مینایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان قم به برگزاری چند دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تهران اشاره کرد و گفت: پر مخاطب‌ترین قسمت این نمایشگاه‌ها بخش بازی‌های رایانه‌ای بود.

وی افزود: به دلیل استقبال صورت گرفته به وزارت ارشاد پیشنهاد شد که برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در دستور کار قرار گیرد که بر این اساس در سال 90 نخستین نمایشگاه در برج میلاد برگزار شد و در سال 91 نیز نمایشگاه دوم در مصلای تهران در فضایی به وسعت 22 هزار متر‌مربع برگزار شد و یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به شکل‌گیری ایده اولیه نمایشگاه‌های استانی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه استانی از شهر مقدس مشهد شروع شد و همت ما بر این بود با وجود کمبود بودجه‌ها نسبت به برگزاری این نمایشگاه در قم اهتمام داشته باشیم که با عنایت استاندار قم و اداره کل ارشاد و قراردادی که برای تولید بازی‌های با محتوا و ارزشی در قم منعقد شده بود نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه سال 91 پیوند خوبی بین قم و حوزه علمیه با رسانه بازی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد:‌ باید هرچه بیشتر اهمیت، درجه و جایگاهی که رسانه بازی بین کودکان، نوجوانان و جوانان دارد شناخته شود.

مینایی با اشاره به اینکه باید جایگاه پر مخاطب بازی را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم، افزود: باید بتوانیم بازی‌های با کیفیت مناسب را در اختیار نسل جوان خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ساخت 200 بازی مشارکت داشته و در ساخت 120 بازی هم به صورت مستقیم وارد عمل شده است اضافه کرد: نیمی از این بازی‌ها وارد بازار شده و نیمی دیگر تا پایان سال عرضه خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه برخی از بازی‌های تولید شده به 10 زبان زنده دنیا ترجمه شده است، گفت: بازی طلای سیاه قبل از انتشار بازار داخلی در خارج از کشور منتشر شده است.

وی ضرورت ارتقای فرهنگ استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون رتبه نخست تولید بازی را در منطقه و جهان اسلام به خود اختصاص دادیم ولی عربستان سعودی و امارات در این زمینه برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده و آکادمی بازی‌سازی را با کمک انگلیسی‌ها و کانادایی‌ها راه‌اندازی کرده‌اند.

مینایی از تشکیل دانشگاه علمی کاربردی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و افزود: باید نحوه استفاده از بازی بین کاربران داخلی تقویت شده و در این زمینه به فرهنگ‌سازی بپردازیم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری صورت گرفته در بخش استفاده از بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد:‌ باید در افق 1404 بتوانیم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که 50 درصد کاربران در کشور از بازی‌های ساخت داخل استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه تلاش شده است دین، فرهنگ و بازی در این نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: قسمت رسانه و بازی این نمایشگاه بر عهده جامعة المصطفی و دانشگاه مجازی المصطفی است.

وی گفت: امیدواریم که با برگزاری این نمایشگاه ارتباط حوزویان با رسانه بازی‌های رایانه‌ای هرچه بیشتر تقویت شود و در طول نمایشگاه نیز کارگاه‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود.

مینایی با تاکید بر اینکه خلاصه کردن 22 هزار متر مربع فضا در دو هزار و 200 متر مربع بسیار دشوار بود، اظهار کرد: از 130 شرکت تولید کننده در تهران فقط 20 شرکت در این نمایشگاه حاضر شده و از استان قم هم 20 شرکت فعال در عرصه ساخت بازی‌های رایانه‌ای در این نمایشگاه حضور دارند.

وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه را راه‌اندازی گیم نت دختران به شکل مجزا دانست و افزود: در این بخش از آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های بازی استفاده شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ایران توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند، گفت: در فناوری بازی‌های رایانه‌ای نیز حرکت بسیار قوی شکل گرفته است و به تعبیر غربی‌ها ایران به یک قدرت در تولید بازی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ل۱۰