بازی رایانه‌ای«فوسک» مجوز ساخت دریافت کرد

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای یک بازی جدید با موضوع ورزشی _ مسابقه‌ای پروانه ساخت صادر کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای"فوسک" به نویسندگی مظفر ذیحیات کرمانی، برای استودیو بازی سازی آینده سازان دروازه علوم و فناوری اطلاعات طراح این بازی، مجوز تولید صادر کرد.
بازی رایانه ای"فوسک" یک بازی اتومبیل رانی است که به کاربران این امکان را می دهد تا با قرار گرفتن در یک فضای فانتزی در مسابقه اتومبیل رانی شرکت و با موانع و مشکلاتی که در طی رانندگی پیش می آید آشنا شوند و در کنار ورزش به تقویت ذهنی آنها در زمینه رانندگی کمک می کند.
این بازی رایانه ای برای گروه سنی 7+ به بالا طراحی شده و برای سهولت دسترسی، بازی به شکل آنلاین برای کاربران ساخته شده و همزمان چند کاربر می توانند از بازی استفاده کنند.
  بازی رایانه ای "فوسک"دارای خودروهای متعدد در مدل های مختلف است که کاربران در  صورت موفقیت و کسب رتبه بالاتر می توانند از خودروهای مدل بالا در رانندگی استفاده کنند و هرچه تعداد امتیازات افزایش یابد خودرو مسابقه نیز به روزتر می شود.
این بازی دارای گرافیک بالا است و 90 در صد از کار تولید آن به پایان رسیده و به زودی روانه بازار فروش برای علاقه مندان به حوزه گیم خواهد شد.
بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفا یک مجوز اولیه برای تولید بازی است و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.
متقاضیان دریافت پروانه تولید «بازی های رایانه ای» می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.