رشد صنعت گیم به همکاری بخش خصوصی و دولت بستگی دارد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تولید گیم تاکید کرد و گفت: رشد و پویایی صنعت گیم در گرو تعامل بخش خصوصی و دولتی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی بازی های رایانه ای را فنآوری نوین در عصر کنونی برشمرد و افزود: بازی های رایانه ای یک فرصت و ظرفیت جدیدی است که امروز شاهد توسعه آن هستیم و از کشورهای غربی و غیر ایرانی این حرکت آغاز و امروز در تمام جهان فراگیر شده و همه کشورها به نحوی با این  هنر _ صنعت آشنا بوده و طبیعی است که کشور ایران هم نمی تواند نسبت به این ظرفیت بی تفاوت باشد .
مشاور وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی، رده بندی سنی در بازی های رایانه ای را با اهمیت دانست و توضیح داد: نکته قابل توجه این است که ما برای برنامه ریزی در زمینه گیم باید توجه به گروه های سنی را داشته باشیم و بر اساس نیاز سنجی که صورت می گیرد بازی های رایانه ای طراحی شود .
حجت الاسلام ارباب سلیمانی به ارتقای سطح علمی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید از   کارشناسان روانشناسی در بحث بازی های استفاده شود و در عین حال در زمینه محتوا هم نگاهمان به این باشد که محتوای سالم و سازنده در بازی ها جهت را تعیین کند.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، حضور کارشناسان دینی و ومذهبی آشنا به حوزه گیم را در تولید بازی های رایانه ای مناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی ضروری دانست و گفت: با ورود کارشناسان حوزه دینی در بحث بازی های رایانه ای این امکان به وجود می آید تا در بحث مشاوره ای تولیدات گیم مورد غفلت قرار نگیرند.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: در صورت بهره مندی از  وجود متخصصان دینی و مذهبی  قطعا می توانیم در زمینه بومی سازی بازی های رایانه ای که تولید شده یا در دست ساخت است، اقدام کنیم و با این روش می توانیم  فرهنگ بیگانه را مدیریت و تاثیر منفی آن بر روی فکر و روان کودک و نوجوان را از بین ببریم .
به گفته وی، با بهره گیری از آموزه های قرآنی، دینی و مذهبی در تولید بازی های رایانه ای می توانیم مسیر بازی ها را به سمت و سوی هدایت کنیم که در غالب بازی بتواند پیام های ارزشی دینی را به مخاطبان کودک ،نوجوان و جوان القا کنیم و برای آینده آنها یک دستمایه سازنده و مفیدی فراهم آوریم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازی های رایانه ای را یک حرکت ملی عنوان کرد و ادامه داد: برای رشد و پویایی این هنر – صنعت مشارکت دولت و مردم ضروری است چرا که این کار نیازمند سرمایه گذاری های فراوان و پر هزینه است .
حجت الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: صنعت گیم نیازمند نظارت دقیق دولت است بنابراین اگر بخش خصوصی در این زمینه مشارکت کند و در عین حال به شاخص هایی نیز که در حوزه برنامه ریزی کلان کشور مورد توجه است، پایبند باشد قطعا می توان تعامل سازنده ای را در عرصه گیم شاهد بود.