شورای جدید طبقه بندی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شد

دور جدید شورای طبقه بندی بازی‌های رایانه‌ای با هدف محتواسنجی و رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شد.

  به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بنیاد  به موجب مصوبه جلسه شماره 700 شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان تنها متولی صدور مجوزهای قانونی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، نسبت به تشکیل دور جدید شورای طبقه‌بندی بازی‌های رایانه‌ای اقدام کرده است.

 این شورا  با حضور نمایندگانی از حوزه‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، وزارت آموزش و پرورش،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... تشکیل شده است. 

همچنین شورای طبقه‌بندی بازی‌های رایانه‌ای به صورت هفتگی محتوای بازی‌های رایانه‌ای که جهت انتشار در بازار به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارسال می‌شود را مورد بررسی قرار داده و رده‌بندی آن را مشخص و اعلام می کند.

نخستین  جلسه شورا  جدید طبقه بندی بازی های رایانه ای در دور جدید 11 مهرماه در محل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تشکیل و این شورا در خصوص 21 عنوان بازی نظریه کارشناسی خود را اعلام کرد که از این تعداد  8 عنوان بازی ایرانی نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه نهایی بازی‌های یاد شده در پایگاه اطلاع‌رسانی www.ebazi.org این بنیاد در دسترس عموم قرار گرفته است.