بازی‌های رایانه‌ای بر اساس نیاز بازار تولید شود

مدیر عامل شرکت اریکه طراحان پاسارگاد با یادآوری این که بازی رایانه‌ای کالای فرهنگی است، گفت: نهادهای فرهنگی بر نحوه تولید بازی‌های رایانه‌ای نظارت داشته باشند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امیر حسین حیدری عدل با تاکید بر نقش نهادهای فرهنگی در عرصه صنعت گیم افزود: بازی های رایانه ای کالای فرهنگی است و نهادهای فرهنگی با نظارت بر نحوه  تولید بازی های رایانه ای از نظر کیفی می توانند در این بخش نقش آفرین باشند.
وی ادامه داد: نهادهای دولتی و متولیان بازی های رایانه ای نیز با حمایت مالی و مدیریتی  بازی ها می توانند به پیشرفت صنعت گیم در کشور  کمک کنند.
مدیر عامل شرکت اریکه طراحان پاسارگاد به راهکارهای ارتقای تولیدات داخلی اشاره کرد و توضیح داد:  بخش بازرگانی با تحقیق و ارزیابی بازار می تواند محصول مورد نیاز را شناسایی و تولید کنندگان از با محصول مورد نیاز بازار با خبر کند.
حیدری عدل اعمال رده بندی سنی در تولیدات گیم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گروه سنی کودکان یکی از مهمترین بخش ها در عرصه تولید گیم است که تولید کنندگان باید با مورد توجه قرار دادن رده بندی سنی 1 تا 3 و3 تا 5  و 5 تا 7سال دراین بخش بتوانند مخاطب کودک را به سمت بازی های رایانه ای مناسب سوق دهند.
وی افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای با تأسیس سازمان نظام رده بندی سنی (اسرا) توانسته در زمینه صنعت گیم موفق عمل کند.
مدیر عامل شرکت اریکه طراحان پاسارگاد ارتقای سطح فرهنگی خانواده ها در زمینه بازی های رایانه ای را نیاز جامعه امروزی دانست و افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای توانسته در دوسال اخیر با برگزاری نمایشگاه های متعدد، خانواده ها را با  تولید و نحوه صحیح استفاده گروه سنی با بازی های رایانه ای آشنا کند.
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای ایرانی و خارجی در کنار هم و به یک اندازه در فروشگاه ها برای علاقه مندان به گیم ارایه می شوند و این خود نشانگر موفقیت این بنیاد در نمایشگاه ها برای معرفی محصولات ایرانی است.