تبدیل 50 درصدی بازی‌های رایانه‌یی خارجی به ایرانی

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی بر لزوم ساخت بازی رایانه‌یی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: کشورهای غربی با ساخت بازی‌های رایانه‌یی زیر دو سال سعی در تبیین زندگی غربی برای قشر کودکان دارند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بهروز مینایی از برنامه‌ریزی بلند مدت (15سال) و میان مدت (5سال) در زمینه گیم خبر داد و افزود: درنظر داریم تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق استفاده از 95 درصد از تولیدات بازی‌های رایانه‌یی خارجی را در ایران به 50 درصد از بازی‌های داخلی تبدیل کنیم.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی به ضرورت فعالیت انستیتوملی بازی‌سازی رایانه‌یی پرداخت و توضیح داد: برای تامین نیروی کارآمد و متخصص در صنعت گیم از سال 1390به تاسیس انستیتو بازی‌سازی در زمینه آموزش نرم‌افزار و سخت‌افزار بازی‌های رایانه‌یی اقدام کردیم.

مینایی به جایگاه ایران به عنوان تولیدکننده در ساخت بازی‌های رایانه‌یی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: صنعت گیم در خاورمیانه و منطقه نو پاتر از ایران است و این به دلیل هوشمندی جوانان ایرانی برای استفاه از فن‌آوری نوین است مثلا در کشور مالزی هنوز بازی رایانه‌یی قابل رقابت با دیگر کشورها تولید نشده است.

وی با بیان این که بازی شبان، طلای سیاه، سیاره میترا و زندگی جدید سارا توانسته در کشورهای خارجی ناشری برای توزیع پیدا کند و این نشانگر پیشرفت کشورمان در صنعت گیم است، افزود: نبود قانون کپی رایت سبب شده که تولیدات خارجی به صورت غیرطبیعی وارد کشور شده و مجال کمتری برای عرضه تولیدات داخلی فراهم شود.

این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی فرهنگسازی برای استفاده از بازی‌های رایانه‌یی مناسب را از مهم‌ترین محورهای فعالیت این بنیاد عنوان کرد و افزود: راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای مقابله با تولیدات خارجی، تولید بازی‌های رایانه‌یی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان است تا از همان ابتدا با بازی های ایرانی مناسب آشنا شوند.

مینایی ادامه داد: کشورهای غربی به ویژه رژیم صهیونیستی با ساخت بازی‌های رایانه‌یی نامناسب حوزه‌های سیاسی و مذهبی کشورهای اسلامی را هدف قرار داده اند به طوری که رژیم صهیونیستی با ساخت بازی رایانه‌یی برای کودکان زیر دو سال سعی دارد از همان ابتدا سبک زندگی غربی را به کودکان آموزش دهد.

انتهای پیام