دشمن در بازی‌های رایانه‌ای مذهب ما را نشانه گرفته است

گروه فضای مجازی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن با تولید محتوا در قالب بازی‌های رایانه‌ای، مذهب و فرهنگ ما را نشانه رفته است؛ بنابراین علاوه بر مسئولان، بازی‌سازان نیز باید با دقت این میدان را کنترل کنند.

امیرحسین قاضی‌زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) صنعت بازی‌های رایانه‌ای را نیازمند ارتقاء تکنیک و محتوا دانست و اظهار کرد: استقبال جوانان و گروه‌های مختلف سنی از بازی‌های رایانه‌ای بسیار است و صنعت بازی رایانه‌ای و تولیدات این بخش تأثیر بسیاری در حوزه فرهنگ دارد.

وی افزود: بازار بازی‌های رایانه‌ای گسترده است و یکی از تأثیرگذارترین بخش صنعت سرگرمی در حوزه فرهنگ و هنر به شمار می‌رود. همچنین از آنجا که بازی‌های رایانه‌ای خوراک نوجوانان بوده، بنابراین نظارت دقیق در فرآیند تولید، عرضه و ورود تولیدات خارجی ضروری است.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن با تولید محتوا در قالب بازی‌های رایانه‌ای، مذهب و فرهنگ ما را نشانه رفته است؛ بنابراین علاوه بر مسئولان، بازی‌سازان نیز باید با دقت این میدان را کنترل کنند.

وی یادآور شد: امروز دشمن از عرصه بازی رایانه‌ای به عنوان بخشی از تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند و مسئولان باید با حمایت از بخش صنعت گیم کشور زمینه بالندگی و اثرگذاری مضاعف این بخش را فراهم کند.

قاضی‌زاده اظهار کرد: یک بازی موفق باید بتواند تولید اقتصاد کرده و در بازار جهانی نیز قابل عرضه باشد، ظرفیت تولید چنین بازی‌هایی در میان بازی‌سازان وجود دارد. همچنین موفقیت عرصه بازی‌سازی علاوه بر افزایش بودجه فرهنگی نیازمند ارتقاء سطح علمی بازی‌سازان است. در واقع عرصه تولیدات ایرانی نیازمند ارتقای تکنیکی و محتوایی است.

http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=1091620