بازی‌سازی رایانه‌ای برای کودکان زیر 7 سال تبیین می‌شود

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان با هدف فراهم نمودن امکان پاسخگویی به نیازهای جدی و اساسی کودکان یعنی بازی و ورزش تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این  تفاهم نامه در جهت تبیین ضرورت بازی برای گروه سنی کودکان، بخصوص کودکان زیر 7 سال که طبق آمار رسمی حدود 10 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می¬دهند و نیز در راستای هم¬افزایی دو مجموعه در جهت فراهم نمودن امکانات برای پاسخگویی به نیازهای جدی و اساسی کودکان یعنی بازی و ورزش منعقد شده است.
همکاری در خصوص مسائل فرهنگی، تربیتی، آموزشی و اجتماعی بازی¬ها برای مخاطبین زیر 7 سال، گسترش پژوهش¬های صنعت¬محور و تبدیل ایده به محصول در حوزه¬ی بازی¬های رایانه¬ای برای مخاطبین یاد شده، ارائه خدمات مشاوره¬ای در زمینه¬ی آسیب¬شناسی بازی¬های موجود در ارتباط با کودکان زیر 7 سال، تدوین اسناد، دستورالعمل¬ها، کتب فنی و تخصصی و همایش¬ها در زمینه¬ی بازی¬های رایانه¬ای برای مخاطبین یاد شده، فرهنگ¬سازی و هماهنگی در توزیع محصولات و تعامل طرفین از محورهای همکاری طرفین این تفاهم نامه است.
همچنین طراحی شخصیت و قهرمان ملی برای کودکان گروه سنی زیر 7 سال با توجه به مولفه¬های اسلامی- ایرانی یکی دیگر از برنامه های مشترک طرفین این تفاهم نامه است.